Ik ben op zoek naar manieren om frames voor mezelf te maken , met mijn voorkeuren onder SW2013.
Ik zou zelfs graag in staat zijn om sommige elementen te wijzigen of een nieuw onderdeelbestand te maken met mijn voorkeuren en de lettertypen die in mijn bedrijf worden gebruikt.
Hetzelfde geldt voor de tekening, zodat ik niet meer elke keer de grootte van de tolerantie hoef te veranderen,....
Bij voorbaat dank voor alle oplossingen die u mij zult brengen.
Het meest interessante aan modellen is het delen ervan. Inderdaad, als u met meerdere personen bent die SolidWorks in een bedrijf gebruiken, is het veel gemakkelijker om dezelfde cartridge, dezelfde documenten, dezelfde stuklijsten, enz. te hebben.
Om dit te doen, moet u een map maken waartoe alle gebruikers toegang hebben (bijvoorbeeld op uw server) en vervolgens uw sjablonen daar plaatsen.
Wijs vervolgens in "Systeemopties" "Bestandslocatie" naar de overeenkomstige map.
Zo kunnen we veel elementen delen: stuklijstmodel, verschijningsmodel, boorhulp, gelaste constructieprofielen, onderdeelfamiliemodel, ontwerplogboekmodellen...