Ik ga een vraag stellen die meer dan één glimlach zal veroorzaken, denk ik. Ik vraag het zonder overtuiging van het antwoord, ik geloof al lang niet meer in de kerstman.
Ik heb een montagemodel gebouwd onder creo 5.0. Mijn klant wil native CAtia V5. Ik heb Catia V5 op een station. Weet iemand een techniek die, van mijn native CREO 5, native CAITA V5 kan maken?
Ik heb ook solidworks en wanneer je stap of iges in solidworks importeert, probeert het met meer of minder succes een herkenning van de functies te krijgen. Dus ik denk dat als CATIA hetzelfde zou kunnen doen...
Hallo, ik neem aan dat uw klant een V5-bouwgeschiedenis wil? Als uw project niet te veel ontwerpoppervlakken of een gestript gezicht heeft. De module die moet worden gebruikt voor functieherkenning is FR1 (Part Design Features Recognition). Op mechanische onderdelen is het handig, op vormen die te vierkant zijn of veel snijpunten hebben gaat het minder goed.
Sommige bedrijven, zoals CoreTechnologie, publiceren software waarmee u native bestanden kunt converteren MET bouwgeschiedenis.
Zie de volgende link: http://coretechnologie.com/Feature_Based_3D_Evolution_PRODUITS
Natuurlijk heeft deze software kosten met zich meegebracht, maar het is mogelijk om een offerte aan te vragen voor de levering van diensten wanneer de conversievolumes minimaal zijn.
Tegenwoordig is het mogelijk om dit type conversie uit te voeren tussen bestanden uit de volgende CAD-software:
De meest complete oplossing voor het converteren van modellen met bouwgeschiedenis is Proficiency. Bekwaamheid bestaat al meer dan 15 jaar en functie-voor-functie validatie en gedetailleerde rapportage zijn de sterke punten.
Deze oplossingen vereisen een aanzienlijke investering, zelfs in de vorm van een dienst, en hun winstgevendheid is alleen mogelijk voor grote volumes of complexe modellen.
De bouwgeschiedenis gaat verloren bij het converteren via STEP- of IGES-formaat. Er is geen retro-engeniering-tool in Catia V5. De oplossing via SolidWorks is niet mogelijk omdat het nodig zou zijn om het SolidWorks model met historie om te kunnen bouwen naar Catia V5. Wat ook niet mogelijk is zonder een tool als Proficiency.