Hallo
We gebruiken Solidworks 2022 met een state-of-the-art machine.
We hebben problemen met het omzetten van Soliworks-plannen naar pdf- of DWG-bestanden. Dit kan behoorlijk lang duren, in de orde van grootte van een dag. Dit zijn natuurlijk algemene plannen, maar je kunt ze nog steeds in een half uur openen in Solidworks.
Alles werkt trouwens: vrij vloeiende montage, simulatie hetzelfde.
Hoe kan dit verbeterd worden?
Bij voorbaat dank
Hallo;
Als je al 30 minuten nodig hebt om je Assemblies of tekeningen te openen, moet je automatisch rekening houden met een relatief lange vertraging bij het omzetten van je tekeningen naar DWG...
We zouden iets meer moeten vertellen:
Werk je met een server?
De grootte van uw *.slddrw-bestanden
Het aantal verschillende componenten in je 3D?
Instellingen die worden gebruikt in " opslaan als " *.dwg (Solidworks-opties)
Gebruik je een transferbestand voor lagen?
Het gemiddelde aantal weergaven van uw vergaderingen?
Gebruik van bekers?
Meerdere tabbladen?
Schalen anders dan die van de cartouche op sommige aanzichten?
Het detailniveau (weergavestijl)
…
2 tracks, de 1e controleer de versiegeschiedenis van de basemap.
Als uw modelbasiskaart in versie 2004 is en u bevindt zich op SW2022, moet u serieus overwegen om uw modelbasiskaarten aan te passen.
Persoonlijk deden we het 3 jaar geleden in SW2020 en we waren overgestapt en we hadden sterk gewonnen op pdf-export en ook een beetje op dwg-export.
Anders neem ik persoonlijk het beeld op in dwg omdat het extreem sneller is.
Ook al weet ik niet waarom, het is een goedgekeurd feit en verifieer!
U moet de weergave selecteren (meestal de bovenaanzicht) en vervolgens:
En voor sommige opnames die enkele uren duurden, duurt het maar een paar minuten. Aan de andere kant werd er geen cartridge geëxporteerd.
Onze antwoorden:
- We werken op een server.
- De grootte van onze *.slddrw-bestanden: 30.000 tot 40.000 KB voor 3D en tekenen 200.000-600.000 KB
Aantal verschillende componenten in onze 3D: 24.000 (inclusief schroeven)
Instellingen die worden gebruikt in "opslaan als" *.dwg (Solidworks-opties)
- Voor de lagen gebruiken we een transferbestand.
- Het gemiddelde aantal views van onze assemblies: ongeveer 10 views op de betreffende close-ups
- Gebruik van bekers: Eén in het algemeen
- 2 tabbladen, maar exporteer vanuit één
- Schalen anders dan die van de cartouche op sommige aanzichten? Ja, vaak voor detailweergave en voor een iso-weergave
- Het detailniveau (weergavestijl): Voor de zichtbaarheid van onze lay-outplannen zijn we verplicht om ze in kleur en in hoge kwaliteit te zetten. "Het gekleurde wireframe" stoort minder, maar het verschil is niet buitengewoon.
… Dit zijn grote bestanden!..
voor DWG-opties:
=> Eindovervloeien uitschakelen.
=> Overweeg de noodzaak van het " TrueType " lettertype versus " Autocad Standard alleen "
… Om consistent te zijn met uw antwoord op het aantal tabbladen: " 2 tabbladen, maar export van één ":
=> Schakel " Exporteer alle bladen naar een bestand " uit
=> Schakel " Alleen actief blad exporteren " in
…
Een andere weg (die ons veel tijd bespaarde op export):
Probeer zoveel mogelijk de "Tangent Edges" op alle ISO-weergaven te verwijderen.
Maar gezien het aantal standpunten van uw Europarlementariërs, zou dit u niet veel tijd moeten besparen...
Er is ook het bijwerken van uw documentsjablonen en vooral van het Fonds-de-plan (essentieel als het nog niet is gedaan) dat door @sbadenis
Probeer ook eens een Macro te gebruiken voor je opnames, vreemd genoeg heeft het de opnametijd voor veel van onze documenten verkort...
Opmerking: Nu ik erover nadenk, moet de grootte van je *.dwg bestanden aanzienlijk zijn...
Doe een test om te zien of uw problemen niet van uw server komen:
Gebruik Pack and Go om het geheel van een van uw cases op uw lokale schijf op te slaan (met tekeningen en alle bibliotheekcomponenten) en zorg ervoor dat u ze allemaal hernoemt (voorvoegsel toevoegen).
En, op een grote tekening (nog steeds lokaal), tijd de conversietijd naar een nieuwe dwg.
FYI:
Bedankt voor je feedback,
Op DWG-niveau zijn ze ongeveer tien MB groot...
We zullen je verschillende trucs proberen.
Hallo
Misschien een andere parameter om te controleren (niet getest of het de export in pdf of dwg beïnvloedt, maar aangezien het de weergavetijd van de Solidworks PDM-archiveringsvensters beïnvloedt, kan er een link zijn).
Schakel in de documenteigenschappen van de tekening op het tabblad Prestaties " Modelgegevens opslaan" uit.
Bovendien is 600 MB tekenen zwaar, dus de conversieverwerking is noodzakelijkerwijs lang.
Als je echt niets kunt vinden, maak dan misschien een ticket naar Visiativ (als het je reseller is) zodat ze je bestanden kunnen analyseren (ze testen misschien niet meer op SW2022).
Naast @Cyril_f :
https://help.solidworks.com/2022/french/Solidworks/sldworks/r_document_properties_performance.htm?rid=184270
… Ik ben er helemaal niet zeker van dat dit van invloed zal zijn op conversies.
Wat converteren naar DWG niet leuk vindt:
De schalen van verschillende weergaven.
Isometrische weergaven.
Schaduwrijke weergaven.
Isometrisch doorsneden.
De afbeeldingen.
Specifieke lettertypen.
De schetsen.
Uitkomen.
Te veel lagen (ook al is het in de spoorwegindustrie waarschijnlijk moeilijk anders)
(eigenlijk vindt het niet veel leuk).
Om te testen:
Hoewel het *.dwg R2000-2002 formaat het meest voorkomt, probeer het eventueel met nieuwere.
Niet beter, maar hey, met programmeurs is alles mogelijk
Inderdaad, in Solidworks zijn er meer opties om dingen erger te maken dan om ze te verbeteren!
Op een dag zullen we de ontwikkelaars eraan moeten herinneren dat tijd geld is. Een adagium dat in hun teams in onbruik lijkt te zijn geraakt.
De enige keren dat u een MEP in SW kunt openen, is wanneer u op vakantie bent:
" Baas, ik heb net de opening van de tekening gelanceerd, ik poseer op een dag. Tot morgen!"
Laten we zeggen dat het de Agile-methode is in softwareontwikkeling.
Ik leg je een onvoltooide software voor en ik maak iteraties om het gaandeweg te corrigeren (je moet een aantal videogames zien die net klaar zijn uitgebracht en die een paar maanden later grote patches hadden).
Edit: Om nog maar te zwijgen van een groot aantal smartphone-applicaties die vol bugs zitten of zelfs sommige updates zijn slechter dan andere.
Precies dat. Onze verspilde tijd is geld voor hen. Hoe eerder ze het nemen, hoe meer het groeit. De logica is onverbiddelijk, maar immoreel. Om niet te zeggen amoreel.
Eindelijk, de games, tenminste, ze worden uiteindelijk gepatcht voordat het volgende opus wordt uitgebracht. Voor software is dit zelden het geval... We hebben meestal een overvloed aan historische, zelfs prehistorische insecten; Het is goed om functies te willen toevoegen, maar het is beter als de functies die er al zijn werken.
Natuurlijk, als SW volledig zou worden gedebugd vóór de volgende grote versie, zou het niet worden uitgebracht voor 10 jaar, maar zou het echt schadelijker zijn?
PS: sorry voor de uitweiding.
Hallo @Sylk ,
Daar ben ik het helemaal mee eens.
In een ander leven deed ik een beetje dev...
De releasedatums van software of besturingssystemen worden bepaald door het verkoop-/marketingteam zonder rekening te houden met de ontwikkelings-/testfasen.
Voor de oudsten onder ons, herinner me de commerciële release van Windows 98 , in mijn herinneringen heeft MS Win 98 SE (tweede editie) binnen 6 maanden uitgebracht! Zozeer dat de eerste buggy was...
Hallo @a_eriaud
En ja, mijn kleine man Toen we kinderen
waren, hadden we nog geduld, een kwaliteit die verloren gaat door te baden in de huidige ogenblikkelijkheid. We wisten hoe we moesten wachten op de release van een game die de ontwikkelaars tijd en applicatie kostten om te produceren, want in die tijd toen ze werden uitgebracht op cartridges, gecodeerd in een onveranderlijke chip (die veel duurder was om te produceren) en vóór de komst van het net, was het uitgesloten om elke dag updates te overwegen, omdat het toch niet mogelijk was.