Zet twee plannen om in 3D

Ik heb twee schetsen waarmee ik een 3D-curve of body wil maken om mijn onderdelen later uit te lijnen.
(Ik importeer het zijn twee schetsen van een dwg)

Op het bovenste vlak heb ik mijn X- en Z-coördinaten.
Aan de andere kant heb ik op het voorvlak mijn Y-coördinaat, maar de waarden in X vertegenwoordigen de baanlengte van de andere schets.

Ik heb de functie "vervormen" gebruikt, die in verschillende gevallen goed werkt, maar niet werkt als er plotselinge richtingsveranderingen zijn. (zie bijlage)

Hebben jullie een oplossing voor mij?

piece_test1.sldprt

Hallo

Heb je de tool voor samengestelde curves geprobeerd?

Is het een 2018 versie?

dus ik kon niet openen

Laat ons een foto van uw probleem zien, zodat we het kunnen beantwoorden

@+

3 likes

De samengestelde curve-tool, ik denk niet dat ik twee richtingen kan specificeren.

Hier zijn enkele foto's

capture.png

Dus gezien je imago heb je 2 schetsplannen 

Het plan

Hoogte

Klopt dat?

Wat is uw onderdeelsectie?

@+

Ja, dat klopt.

Hier is nog een afbeelding met de afmetingen om de link tussen de twee schetsen te begrijpen.
Ik heb een profielschets die een vierkant is, maar deze kan anders zijn

capture2.png

Nou, het lijkt me dat de pose van je hoogteschets er niet zou moeten zijn

maar haak op de punt tussen je 2 lijnen die een hoek van 110° vormen

@+

1 like

Zo zou het eruit moeten zien

dus heb ik je hoogteschets via een parallel vlak verplaatst

na het maken van een opname volgens uw hoek van 110°

waarop ik de entiteiten heb geconverteerd

Dus kijk naar de schetskleuren en je zult het begrijpen

je maakt dan je 3D-schets via de gele lijn en de rode lijn die 110° van het vlak van de gele lijn is

zie bijgevoegd bestand, de kansen zijn niet goed, maar het is om te testen

@+ ;-)

piece1_sbinette.sldprt
1 like

Kunt u uw twee DXF's mailen zodat wij uw stuk kunnen reproduceren. U wilt een profiel dat uw twee schetsen volgt om een deel te vormen???

@gt22, de hoogte moet beginnen aan het begin van het eerste segment.
In dit voorbeeld zijn er maar twee segmenten, maar ik kan er veel meer hebben.

Wat ik eerder deed was een oppervlak maken met de vliegtuigschets en de hoogte tekenen met "spline op oppervlak". Aan de andere kant is deze methode lang en is het problematisch als er een verandering is.

Wat ik probeer te doen is een masterbestand dat eindigt in een assemblage waar ik elementen naar toe dwing tot het traject. Op deze manier hoeven de beperkingen niet tussen elk project opnieuw te worden gedaan.

Zoals gevraagd, stuur ik de bronbestanden van een voorbeeld (ik heb alles verwijderd wat niet nuttig is). De curve stelt de achterkant van een betonnen muur voor met een diepte van 450 mm. De uitlijning van mijn elementen is 145mm vanaf de achterkant.

exemple1.rar
1 like

@gt22, de hoogte moet beginnen aan het begin van het eerste segment.
In dit voorbeeld zijn er maar twee segmenten, maar ik kan er veel meer hebben.

Wat ik eerder deed was een oppervlak maken met de vliegtuigschets en de hoogte tekenen met "spline op oppervlak". Aan de andere kant is deze methode lang en is het problematisch als er een verandering is.

Wat ik probeer te doen is een masterbestand dat eindigt in een assemblage waar ik elementen naar toe dwing tot het traject. Op deze manier hoeven de beperkingen niet tussen elk project opnieuw te worden gedaan.

Zoals gevraagd, stuur ik de bronbestanden van een voorbeeld (ik heb alles verwijderd wat niet nuttig is). De curve stelt de achterkant van een betonnen muur voor met een diepte van 450 mm. De uitlijning van mijn elementen is 145mm vanaf de achterkant.

exemple1.rar

nou met de refs die je geeft, kan ik er niets van begrijpen

+ je bent bezig met 2018, dus het is onmogelijk voor mij om te openen

Wanneer u schetsen online invoegt, hebben ze basisrefs nodig, zijden van oorsprong

In mijn voorbeeld heb ik niet de vlakreferenties van je hoogte gebruikt, maar ik heb de entiteiten geconverteerd zodat het op het vlakvlak dezelfde schets is, behalve verschoven, zodat het kan samenvallen met de oorsprong van je vliegtuig

en mijn 3D-schets vertegenwoordigt naar mijn mening het bijgevoegde document

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/20/12/2017/capture_1.png

Ik geef je + antwoorden als + info

@+ ;-(

Misschien begrijp je het beter met deze afbeelding.

Ik kan doen wat ik wil met de opwindfunctie, maar alleen als de vliegtuigschets nog raaklijn is.

Door de hoogte in rood te schetsen en in groen over het oppervlak van het schetsvlak te wikkelen, wordt de resulterende 3D-schets in blauw weergegeven.

sans_titre1.png

Hallo bij het zien van je opname 2, die met de zijkanten, ik denk dat het normaal is dat SW je geen geprojecteerde curve maakt omdat je een curve van lengte 1500 hebt, maar je 2 segmenten op 110° zijn 1000+500, wat zeker 1500 is, maar niet als je in zijaanzicht bent met een hoek van 110°... Ik zal proberen dat te zien.

Hallo bij het zien van je opname 2, die met de zijkanten, ik denk dat het normaal is dat SW je geen geprojecteerde curve maakt omdat je een curve van lengte 1500 hebt, maar je 2 segmenten op 110° zijn 1000+500, wat zeker 1500 is, maar niet als je in zijaanzicht bent met een hoek van 110°... Ik zal proberen dat te zien.

Hallo bij het zien van je opname 2, die met de ribben, ik denk dat het normaal is dat SW je geen geprojecteerde curve maakt omdat je een curve hebt met een lengte van 15000, maar je 2 segmenten op 110° zijn 10000+5000, wat zeker 15000 is, maar niet als je in zijaanzicht bent met een hoek van 110°... Ik zal proberen dat te zien.

capture.jpg

het werkt goed ...

Hallo

Ik begrijp hoe geprojecteerde curves werken, maar ik denk niet dat het op mij van toepassing kan zijn. De 2D-tekencurven worden door mijn klant in dwg-formaat geleverd en worden weergegeven zoals weergegeven in opname 2.

Ik was op zoek naar een manier om de transformatie naar 3D via SolidWorks te doen, maar het lijkt erop dat dit onmogelijk is. Ik zie dus geen andere manier dan per macro te werk te gaan door de vergelijkingen x(t), y(t), z(t) te extraheren en ze vervolgens te integreren in een 3D-schets op SolidWorks.