Oppervlak omzetten in volume - SW

Ok ik zal het proberen:)

Zo nee, kunt u ons voor de basisvraag laten zien op welk gebied het defect betrekking heeft? Door in te zoomen om privacyschendingen te voorkomen!

1 like

Nou, ik kan dit gebied niet vinden! Ik weet niet hoe ik het moet vinden

Open dus uw IGES-bestand (of STEP214 ;-) opnieuw), klik met de rechtermuisknop op een volume- of oppervlaktelichaamsfunctie en vervolgens op "Diagnose importeren", "Probeer alles te repareren".

Voor wat er met fouten overblijft, kunt u met de rechtermuisknop klikken op het oppervlak "Inzoomen op selectie".

3 likes

Ja, het is in uitvoering! (1 vertrekt met 880 lichamen, het heeft de neiging om thuis wat tijd te kosten ....)

1 like

Zoals ik in het begin al zei, is de gemakkelijkste manier om het onderdeel opnieuw te importeren :)

Kijk waar de lijnen blauw zijn

Het probleem is dat wanneer je blauwe lijnen hebt, er een discontinuïteit in het oppervlak is

Dus zoom in en visualiseer al je blauwe lijnen en pas aan wat nodig is

Plaats je stap als het geen staatsgeheim is

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=d4QvZ74cINM

@+

1 like

Hier is een van de bestanden waar ik een probleem mee heb als bijlage. Het is in de versie van 2014

Ik kan er geen lichaam van maken:(

impression_3d_05-10-2015-deleteface2.sldprt

na een stap of parasolid hebben we niet allemaal dezelfde versie van SW

kan uw bestand niet openen Ik ben nog steeds onder SW 2012 

@+

1 like

Kun je dezelfde posten in IGES of andere? Degene die je gebruikt om je sldprt te krijgen. Voor degenen die in eerdere versies van SW zijn.

Edit: eens met GT22!

1 like

Hier is het in IGES, dit deel is slechts een deel van het laatste stuk, maar het is dit deel dat me problemen bezorgt.

impression_3d_06-10-2015-deleteface2.igs

Hier zijn je problemen, de discontinuïteiten zijn in blauw 

je mist 2 tubes

1 like

Het is raar, ik heb niet dezelfde discontunuïteiten in de mijne:

En deze oppervlakken verdwenen tijdens de overdracht naar de kamer, er is geen probleem in de hele kamer:

Hier zijn screenshots met reparatietest

Dus je hebt een probleem met je modellering

@+

Oh ja, met al het patchen en de verschillende soorten bestanden die worden gebruikt, is het zeker dat ik modelleringsproblemen heb, ik probeer ze te identificeren en te repareren !

1 like

Is dit beeld normaal?

Ik heb veel twijfels

Je hebt dit stuk gemodelleerd

@+

Ja ja, maar in de "DIY" -modus waren het extrusies, dan "Combineren", dan overdrachten in IGES en vervolgens herkansingen in een deel....

Zou je het op die manier leuk vinden?

Methode, want zoals sommigen zeggen, het is beter om iemand te leren vissen dan hem vis te brengen (gt22? ;-) ), hier is hoe ik te werk ging:

• Diagnostische gegevens importeren
  • Probeer alles te repareren (er zijn dan 5 discontinuïteiten)
  • Voor elke resterende discontinuïteit klikt u met de rechtermuisknop op "Discontinuïteit herstellen", tot de laatste.
  • Ik heb dan 4 volumetrische lichamen.
  • Er is nog een defect aan de poort. Invoegen/Gezicht/Verwijderen, selectie van de 5 linker vlakken (5 stappen 4, er is een hele kleine. Kies de optie "Discontinuïteiten verwijderen en invullen" en Valideren

impression_3d_06-10-2015-deleteface2-blf.sldprt
4 likes

Wauw, bedankt Benoit! Geweldig, ik heb het net geprobeerd dankzij je tutorial en het werkt:)

3 likes

Geen dank. Met dit soort problemen is het een beetje een situatie van geval tot geval.

1 like