Oppervlak omzetten in volume - SW

Hoi allemaal

Ik heb een assembly gemaakt die ik heb geconverteerd naar Part. Ik heb wat wijzigingen aangebracht en dat Part vervolgens geconverteerd naar IGS. Na de import van de IGS in SW veranderde een van de lichamen in een oppervlak in plaats van een volumetrische. 

Hoe zet je het weer in volume?

Ik heb de functie "genaaid oppervlak" geprobeerd, maar ik heb maar één oppervlakte-element, dus de functie kan niet worden gebruikt....

Heeft u een oplossing?

Bedankt!

Aurélien

Hallo

Je moet de vulfunctie gebruiken, en inderdaad, als de oppervlakken onsamenhangend zijn, moet je eerst de oppervlakken naaien.

Zie deze vragen:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/creer-un-volume-partir-d-une-surface-complexe

1 like

Het lijkt mij dat ik bij het gebruik van de diagnostische tool voor importeren een oppervlak van dit element heb verwijderd, maar ik kan de locatie niet vinden, hoe vind ik deze? 

Hoi Aurélien,

Allereerst, heeft u een importdiagnose gesteld? Klik met de rechtermuisknop op een van de volume- of oppervlaktefuncties van het onderdeel "Diagnostische gegevens importeren". Het lost veel kleine rebuild-bugs op.

Deze functie is alleen toegankelijk als je geen nieuwe functies hebt toegevoegd in de Feature Manager van dit onderdeel vanuit een IGES (geen materiaalverwijdering, ...).

Hoi @Aurelien

Eenvoudig ontwerppad: D

Heeft u gecontroleerd of er geen discontinuïteit in uw oppervlak is voordat u het probeerde te naaien? Solidworks is erg goed in het krijgen van rechte uiteinden om rond te lopen waar het niet zou moeten zijn

Hoi Benoit,

Ik heb deze tool inderdaad gebruikt, maar het is via deze dat ik een oppervlak heb verwijderd

Voor de goede orde, het is een AutoCAD-model, omgezet in een STEP, geregistreerd als een onderdeel, gewijzigd en vervolgens geregistreerd als een IGS, om uiteindelijk terug te worden genomen als een deel :)! Aaaah de gevaren van multimediamodellering voor 3D-printen....

Waarom importeert u het onderdeel niet opnieuw?

Anders is de diagnose beschikbaar door met de rechtermuisknop op het oppervlak te klikken, denk ik.

Zie hier:

http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/ImpExp/HIDD_DVE_HEALING.htm

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Import_Diagnosis_Overview.htm

Je kunt ook proberen je bestand om te zetten in STEP of parasolid in plaats van IGES (als dat mogelijk is!). Het resultaat kan heel verschillend zijn.

@PL, ik probeer zo hard om dit stuk op te lappen dat het overal knalt....

1 like

@Benoit, ik heb de IGES nodig om de kleuren te behouden

1 like

Uh... een STEP 214 behoudt de kleuren, in tegenstelling tot de STEP 203.

4 likes

Ok ik zal het proberen:)

Zo nee, kunt u ons voor de basisvraag laten zien op welk gebied het defect betrekking heeft? Door in te zoomen om privacyschendingen te voorkomen!

1 like

Nou, ik kan dit gebied niet vinden! Ik weet niet hoe ik het moet vinden

Open dus uw IGES-bestand (of STEP214 ;-) opnieuw), klik met de rechtermuisknop op een volume- of oppervlaktelichaamsfunctie en vervolgens op "Diagnose importeren", "Probeer alles te repareren".

Voor wat er met fouten overblijft, kunt u met de rechtermuisknop klikken op het oppervlak "Inzoomen op selectie".

3 likes

Ja, het is in uitvoering! (1 vertrekt met 880 lichamen, het heeft de neiging om thuis wat tijd te kosten ....)

1 like

Zoals ik in het begin al zei, is de gemakkelijkste manier om het onderdeel opnieuw te importeren :)

Kijk waar de lijnen blauw zijn

Het probleem is dat wanneer je blauwe lijnen hebt, er een discontinuïteit in het oppervlak is

Dus zoom in en visualiseer al je blauwe lijnen en pas aan wat nodig is

Plaats je stap als het geen staatsgeheim is

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=d4QvZ74cINM

@+

1 like

Hier is een van de bestanden waar ik een probleem mee heb als bijlage. Het is in de versie van 2014

Ik kan er geen lichaam van maken:(

impression_3d_05-10-2015-deleteface2.sldprt