Ik heb een assembly gemaakt die ik heb geconverteerd naar Part. Ik heb wat wijzigingen aangebracht en dat Part vervolgens geconverteerd naar IGS. Na de import van de IGS in SW veranderde een van de lichamen in een oppervlak in plaats van een volumetrische.
Hoe zet je het weer in volume?
Ik heb de functie "genaaid oppervlak" geprobeerd, maar ik heb maar één oppervlakte-element, dus de functie kan niet worden gebruikt....
Het lijkt mij dat ik bij het gebruik van de diagnostische tool voor importeren een oppervlak van dit element heb verwijderd, maar ik kan de locatie niet vinden, hoe vind ik deze?
Allereerst, heeft u een importdiagnose gesteld? Klik met de rechtermuisknop op een van de volume- of oppervlaktefuncties van het onderdeel "Diagnostische gegevens importeren". Het lost veel kleine rebuild-bugs op.
Deze functie is alleen toegankelijk als je geen nieuwe functies hebt toegevoegd in de Feature Manager van dit onderdeel vanuit een IGES (geen materiaalverwijdering, ...).
Heeft u gecontroleerd of er geen discontinuïteit in uw oppervlak is voordat u het probeerde te naaien? Solidworks is erg goed in het krijgen van rechte uiteinden om rond te lopen waar het niet zou moeten zijn
Voor de goede orde, het is een AutoCAD-model, omgezet in een STEP, geregistreerd als een onderdeel, gewijzigd en vervolgens geregistreerd als een IGS, om uiteindelijk terug te worden genomen als een deel :)! Aaaah de gevaren van multimediamodellering voor 3D-printen....
Open dus uw IGES-bestand (of STEP214 ;-) opnieuw), klik met de rechtermuisknop op een volume- of oppervlaktelichaamsfunctie en vervolgens op "Diagnose importeren", "Probeer alles te repareren".
Voor wat er met fouten overblijft, kunt u met de rechtermuisknop klikken op het oppervlak "Inzoomen op selectie".