Transformeer een solide bestand uit 2015 naar 2012

Hallo allemaal,

Laat me mijn probleem uitleggen.

Ik heb een plaatwerk kastontwerp gemaakt en de plaatwerker wil mijn 3D modellen.

Ik ben in 2015 versie en hij in 2014 dus incompatibiliteit.

Ik kan het niet in STEP of IGS verzenden omdat er veel kleine onderdelen zijn met specifieke posities en in dit formaat blijft niets op zijn plaats, alles beweegt, de containers blijven niet.

Hoe kan ik dit doen?

BEDANKT

1 like

Hallo

Er is geen andere oplossing dan de STEP of de IGES, of dat het zijn versie rond 2015 bijwerkt. Sorry...

Aan de andere kant, zodra hij een STEP- of IGES-bestand opent, moet hij alle componenten selecteren (ofwel met een rechthoek die alle componenten in het 3D-venster omvat, ofwel uit de boom door op de eerste te klikken, vervolgens op de SHIFT-toets en op de laatste te klikken) en ze vast te zetten (door met de rechtermuisknop te klikken), Op deze manier zullen er geen componenten verschuiven.

4 likes

Kan ik mijn elementen in een RWZI of IGS repareren?

1 like

OK bedankt

Hallo

Probeer uw bestand op te slaan in Parasolid ( .x_t ),
De montage houdt ten minste alle onderdelen aan elkaar bevestigd.

Anders niet veel oplossingen voor uitwisselingen:(

2 likes

Hallo

Het is gewoon heel frustrerend, maar ik denk niet dat het haalbaar is, want hoe hard ik ook zoek, ik kon geen oplossing voor dit probleem vinden.  En het enige dat overblijft is om hier voor de alternatieve oplossingen te kiezen. Gelukkig was het sterk.

Hallo

Een kleine hacktruc die ik voor dit soort dingen gebruik (als ik je behoefte goed heb begrepen).

Ik sla mijn assemblage op als een onderdeel, dus in SLDPRT-formaat. Dit heeft tot gevolg dat alles bevriest zoals het is, dan sla ik dit in stap op om het compatibiliteitsprobleem op te lossen. 

Vriendelijke groeten