Transformeer een SLDPRT met meerdere lichamen in een SLDASM met meerdere onderdelen

Hallo

Is er een manier om een SLDPRT-bestand met meerdere lichamen te converteren naar SLDASM met meerdere onderdelen.

Ik heb geprobeerd een parasolid-exportstap te doorlopen om de lichamen in delen te kunnen importeren, maar het heeft niet het gewenste effect.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Heb je geprobeerd de lichamen van je kamer naar een andere kamer te exporteren ?

Hallo, zo niet iets langer, maar je neemt 3 keer hetzelfde stuk op waarin je alleen de gewenste lichamen bewaart die uiteindelijk 3 verschillende stukken zullen creëren en dan maak je een assemblage van de 3 stukken!? Pas op voor externe verwijzingen tussen verschillende functies.

Cdt

G.

1 like

Hallo

Ja, we kunnen het.

Open uw onderdeel met meerdere carrosserieën, klik in de map "Vaste lichamen" of "Oppervlaktelichamen" of "Lijst met gelaste onderdelen" met de rechtermuisknop en sla lichamen op.

Selecteer de carrosserieën die u nodig hebt, stel het assemblagemodel en het te gebruiken onderdeelmodel in en post.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Anders is er in het menu Bestand de functie "Maak een merk van het onderdeel"

3 likes

Hallo

Sonon, je kunt nog steeds configuraties maken van je multi-body, met een body, in elke configuratie, dan een assemblage maken en je onderdelen daar plaatsen, en ze vervolgens beperken.

2 likes

Een andere oplossing is om alleen een deelbestand te bewaren en weergavestatussen te creëren door verschillende lichamen in verschillende weergavestatussen te verbergen.

Aan het einde van de dag wensen we iedereen

Hallo

Ja, dat is mogelijk.

1-In de filters moet je het volumelichaam kiezen.

2-klik op de gewenste body('s)

3-klik met de rechtermuisknop en voeg vervolgens in een nieuwe kamer in

Op deze manier heb je een lichaam = nog een stuk is er een link met het originele deel, als ik de oorsprong wijzig volgt het lichaam.

Moge de kracht met je zijn.

3 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Het belangrijke punt dat ik niet heb genoemd, is het aantal lichamen: 110.

Dus ik had geprobeerd het in een nieuwe kamer in te voegen, maar omdat ik 110 onafhankelijke kamers wil hebben, vermijd ik liever alle oplossingen waarbij de operatie net zo vaak moet worden herhaald als er lichamen zijn.

Hallo

In de aanmaakboom van uw onderdeel klikt u met de rechtermuisknop op de map met de volumelichamen en slaat u de formaten op:

In de functie Lichamen opslaan klik je op Auto Assignment. namen, je schakelt abosorber de afgehakte lichamen uit, vervolgens klik je op bladeren onder Assemblage maken om je assemblage een naam te geven en ten slotte valideer je.

Vriendelijke groeten

3 likes

@D.roger

Het is een manipe die ik bij mycad zag, maar ik was hem vergeten. Bedankt en gefeliciteerd +1 d.roger

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Onberispelijk, heel erg bedankt d.roger!

1 like