Hallo
Hoe kan een 3D-polylijn worden omgezet in een 2D-polylijn op Autocad?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
Hallo
Hoe kan een 3D-polylijn worden omgezet in een 2D-polylijn op Autocad?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
Hallo
Hier is een optie voor, in het Engels is het:
Lint
Tabblad WijzigenOntwerppaneel
3D Naar 2D Polylijnen Converteren
Menu
Beoordelingsmenu Polyline Utilities
Converteren 3D naar 2D Polylines
Opdrachtregel
Converteren3dPolys
Bekijk hier de andere twee tabbladen:
http://docs.autodesk.com/CIVIL/2010/ENU/AutoCAD%20Civil%202010%20User%20Documentation/index.html?url=WSfacf1429558a55de1d677851071c252c77-71a4.htm,topicNumber=d0e97388
en in het Frans hoe ziet het eruit om te volgen,
Ik heb de opdracht "Convert3dPolys" getest zoals weergegeven, maar het markeert me als onbekende opdracht
En met een dashboard aan de voorkant? _Convert3dPolys
Omdat Engelse commando's dankzij dit streepje in AutoCAD kunnen worden gestart
Zelfde antwoord onbekend commando
In feite bestaat deze opdracht a priori in AutoCAD CIVIL 3D, maar niet in standaard AutoCAD...
Er is hier dus een LISP-programma beschikbaar, maar dat voor bericht #5 is niet gevonden, het programma voor bericht #6 zou moeten werken:
http://cadxp.com/topic/25683-convertir-polyligne-3d-en-polyligne-2d/page__p__139911__hl__24255__fromsearch__1#entry139911
Vraag hem anders om het programma waar ze het in bericht 5 over hebben opnieuw te posten...
Hallo
Anders is er het commando "FLATTEN" van de "Express Tools" dat elk object afvlakt volgens de huidige weergave (dus zet jezelf op de planweergave).
Het blijft een 3D polylijn, maar alle hoekpunten hebben hun Z=0.
Als u vervolgens absoluut een 2D-polylijn wilt, laat u de 3D-polylijn exploderen en voert u de opdracht "_PEDIT" uit om de polylijn opnieuw te maken met behulp van de optie "join". Als je er 50 te doen hebt, denk ik niet dat het het waard is.
A+
Hallo
Je breekt je 3D-polylijn af
U opent het eigenschappenvenster
Je selecteert het geheel van je nu afgebroken polylijn.
In het eigenschappenvenster zijn de "Z-start" en "Z-end" "Gevarieerd", je moet ze op 0 zetten.
Dan hoef je alleen nog maar de lijnen samen te voegen om een polylijn (2D) te maken.
Daar ga je
Fijne dag!
Dank u voor uw antwoorden