Transparantie van een gezicht na het boren (Solidworks 2016 SP5)

Gaat je gat niet langs een symmetrie-as van Hassard?

Hallo

Dit is wat AC.COBRA me gaf als antwoord op een van mijn vragen, het kan helpen.

invoegen ==>featureworks==>opties==>dimensies/relaties 

h.gagea> Helaas kan ik het bestand niet bijvoegen (het is een vertrouwelijk product).

Aan de andere kant deed ik wat je zei door een kopie te maken. En na de importdiagnose heb ik hetzelfde gezicht dat transparant wordt... Ik heb de indruk dat het afkomstig is van de Ø2mm gaten die te dicht bij de muur zitten en daarom ontstaat er een conflict voor Solidworks (wat niet op topsolid zou moeten zijn).

gt22 > Nee, dit is geen symmetrie-as.

a.leblanc> Ik zal het proberen en ik zal je op de hoogte houden.

Nou, dan is het raar, maar het werkt.

U kunt een kopie van uw onderdeel opslaan zonder de functies (of ze verwijderen), vervolgens de FeatureWorks uitvoeren en de onderdelen naast elkaar weergeven en de objecten die u hebt gemaakt naar het venster voor het kopiëren van onderdelen slepen .  

Helaas zul je toch al je schetsen opnieuw moeten beperken.

Anders is het niet geweldig, maar je kunt het altijd als een stap opslaan en daarna de FeatureWorks uitvoeren.

1 like

en een scherm van een zoom van uw probleem is niet mogelijk

Je piercing als je hem beweegt, wat doet hij dan?

Hoe je je piercing doet

Als je boren je kamer overstroomt

Creëer een stuk kamer dat je later zult verbergen

In ieder geval, zou een beetje Ctrl +Q het niet lukken?

En controleer ook of de perspectiefweergave niet is geactiveerd.

a.leblanc> Ik kan geen functieherkenning doen, het geeft me de volgende foutmelding: "Het invoeren van lichaam is ongeldig. Controleer het onderdeel met de opdracht SolidWorks Verify Entity."

gt22 > In mijn eerste post heb ik de schermen van mijn probleem in het gecomprimeerde bestand bijgevoegd.

Voor het boren niets beters, ik heb geprobeerd materiaal toe te voegen aan een ander deel van het onderdeel (maar nog steeds aan dit oppervlak) en het wordt weer transparant, na het verwijderen van het boren.

Had u toen u de diagnose stelde defecte gezichten? 

Weet je zeker dat je alleen volume hebt?

Om de body te controleren: Tools --> Evaluate --> Check

a.leblanc> Het zou zo eenvoudig zijn als een Ctrl+Q voldoende was of de perspectiefweergave werd geactiveerd... Helaas is dit voor geen van beiden het geval...

h.gagea> Ik heb het probleem op het gezicht dat transparant wordt, maar ik kan het niet oplossen...

Ik denk dat het probleem komt van de Ø2 mm gaten (die al op de trede bestaan) die raken aan het loodrechte oppervlak... Nou, ik weet niet hoe ik het moet oplossen...

Maak een snede om te weten of alles in volume is

Bekijk deze video

https://www.youtube.com/watch?v=Z1peVBd2fsc

1 like

We moeten uitgaan van een stabiele importbasis.

Maak een kopie van het bestand, verwijder de functies en voer vervolgens het defecte oppervlak opnieuw uit.

Zodra het volume is gesloten en opgeschoond, slaat u het op onder xt.

Vervolgens open je je huidige bestand , klik met de rechtermuisknop op je import, "bewerkingsfunctie" en je gaat naar je xt-bestand.

Om af te ronden speel je je functies opnieuw af op de nieuwe import.

1 like

Anders kun je altijd proberen je piercing te doen met een lichaamsgereedschap.

In plaats van een zak maak je een extrusie die je niet versmelt met je hoofdlichaam (vakje niet aangevinkt in je "gefuseerde resultaat"-functie), dan combineer  je > trek je af

2 likes

Maak een gat van 2mm +/- 1μm (indien mogelijk).

Het zal "transparant" zijn bij het tekenen en het zal het tangentieprobleem oplossen

2 likes

Uit mijn hoofd kan Topsolid beter omgaan met nuldiktes dan solidworks.

Als u uw raakvlak met 1μ verschuift (of minder, afhankelijk van de nauwkeurigheid van uw dimensionering), verwijdert u de tangentie en verdwijnt normaal gesproken het probleem van de nuldikte

3 likes

Omdat het me niet lukte om het probleem op te lossen, sleutelde ik aan mijn 3D. Ik voegde materiaal toe om weer een vaste stof te hebben (en geen transparant oppervlak meer te hebben) en vervolgens ontwierp ik de gaten opnieuw op 1.999 (in plaats van 2 mm).

Dank u allen voor uw antwoorden.

@ nathalie_1....; -)

uw antwoord dat u het beste crediteert

is precies mijn antwoord van 2 dagen geleden

o.a. de toevoeging van materiaal

@+ ;-)

gt22> Ik heb geen beter antwoord gegeven omdat mijn oplossing een mix is van verschillende antwoorden die werd gepostuleerd... De jouwe voor de toevoeging van materiaal, maar ook stefbeno voor die van de kleinere gaten (omdat het tangetisch was aan het oppervlak)

1 like