Transparantie van een gezicht na het boren (Solidworks 2016 SP5)

a.leblanc> Het zou zo eenvoudig zijn als een Ctrl+Q voldoende was of de perspectiefweergave werd geactiveerd... Helaas is dit voor geen van beiden het geval...

h.gagea> Ik heb het probleem op het gezicht dat transparant wordt, maar ik kan het niet oplossen...

Ik denk dat het probleem komt van de Ø2 mm gaten (die al op de trede bestaan) die raken aan het loodrechte oppervlak... Nou, ik weet niet hoe ik het moet oplossen...

Maak een snede om te weten of alles in volume is

Bekijk deze video

https://www.youtube.com/watch?v=Z1peVBd2fsc

1 like

We moeten uitgaan van een stabiele importbasis.

Maak een kopie van het bestand, verwijder de functies en voer vervolgens het defecte oppervlak opnieuw uit.

Zodra het volume is gesloten en opgeschoond, slaat u het op onder xt.

Vervolgens open je je huidige bestand , klik met de rechtermuisknop op je import, "bewerkingsfunctie" en je gaat naar je xt-bestand.

Om af te ronden speel je je functies opnieuw af op de nieuwe import.

1 like

Anders kun je altijd proberen je piercing te doen met een lichaamsgereedschap.

In plaats van een zak maak je een extrusie die je niet versmelt met je hoofdlichaam (vakje niet aangevinkt in je "gefuseerde resultaat"-functie), dan combineer  je > trek je af

2 likes

Maak een gat van 2mm +/- 1μm (indien mogelijk).

Het zal "transparant" zijn bij het tekenen en het zal het tangentieprobleem oplossen

2 likes

Uit mijn hoofd kan Topsolid beter omgaan met nuldiktes dan solidworks.

Als u uw raakvlak met 1μ verschuift (of minder, afhankelijk van de nauwkeurigheid van uw dimensionering), verwijdert u de tangentie en verdwijnt normaal gesproken het probleem van de nuldikte

3 likes

Omdat het me niet lukte om het probleem op te lossen, sleutelde ik aan mijn 3D. Ik voegde materiaal toe om weer een vaste stof te hebben (en geen transparant oppervlak meer te hebben) en vervolgens ontwierp ik de gaten opnieuw op 1.999 (in plaats van 2 mm).

Dank u allen voor uw antwoorden.

@ nathalie_1....; -)

uw antwoord dat u het beste crediteert

is precies mijn antwoord van 2 dagen geleden

o.a. de toevoeging van materiaal

@+ ;-)

gt22> Ik heb geen beter antwoord gegeven omdat mijn oplossing een mix is van verschillende antwoorden die werd gepostuleerd... De jouwe voor de toevoeging van materiaal, maar ook stefbeno voor die van de kleinere gaten (omdat het tangetisch was aan het oppervlak)

1 like