Transparantie textuur

Hallo

Ik ben op zoek naar een textuur met transparante gebieden op een lichaam dat zelf transparant is, een beetje zoals op de bijgevoegde afbeelding waar een etiket op een glazen fles wordt aangebracht. Als ik een klassieke jpeg-afbeelding gebruik, zijn er geen transparante pixels (geen transparante kleur zoals op PowerPoint). Transparante delen blijven ondoorzichtig. Ik heb de alfalaag niet gevonden die dat misschien aankan. Moet ik hiervoor speciale afbeeldingen maken met geavanceerdere software dan Paint? Heb ik Photoview 360 nodig? Kan de basis SolidWorks (2015) dit? Heeft iemand van jullie een idee?

Bedankt en een fijne dag verder

etiquette_transparente.jpg

Hallo weer,

Ik denk dat ik het gevonden heb. U moet geen textuur maar een sticker gebruiken, deze bewerken en de weergave van het masker aanpassen door de kleur te verwijderen die eerder is toegewezen aan de pixels die transparant moeten zijn, zie bijlage. Nu zou ik graag de mate van transparantie willen kunnen aanpassen ...

etiquette_transparente.pdf
2 likes

Waarom zet je geen baas in de vorm van het gele vierkant door er een transparante textuur op aan te brengen.

Vervolgens plak je de decal op deze transparante naaf.

Het geeft een realistischer effect omdat het etiket een kleine dikte zal hebben.

2 likes

Hallo Bart,

Bedankt. Dit bracht me op het idee om geen volume body te gebruiken, met een dikte die soms niet gewenst is, maar een surface body en daar werkt het als een haar.  Zie bijgevoegde afbeelding.

Wat me de volgende vraag doet stellen, heeft de SW 2017 eindelijk de loskoppelingsfunctie...?

Nogmaals bedankt voor je hulp en een fijne dag verder

Fijne dag

etiquette_transparente_suite.pdf
1 like

Ik dacht dat je een label wilde modelleren.

Een etiket heeft een dikte. 0,1 of 0,2 mm

Maar ja, met het oppervlak is het perfect =) goed gedaan;)

Anders heb je voor je "unstitching"  probleem de "remove face" -functie die kan werken.

En om het af te maken, als je mycadtool hebt, heb je de module "UnsewBody" waarmee je gezichten kunt losmaken