Werken op afstand in SolidWorks

Hallo

Ik ben op zoek naar feedback over werken op afstand met SolidWorks (2017).

Uitleg:

Een van onze cartoonisten wil graag meerdere dagen per week "telewerken".

Ik had aan de volgende oplossingen gedacht:

• EPDM: het vergt veel investeringen, vooral op het gebied van server en EPDM-licentie: maar het werkt en het is levensvatbaar.
  • Via TEAM VIEWER: (afstandsbediening van het werkstation bleef bij BE):  Ik heb geen feedback op deze oplossing, maar ik geloof er niet echt in, het heeft een goede verbinding nodig op de 2 sites, en de verversingssnelheid van het scherm is rot
  • Via TSE SERVER: Ik heb geen feedback over deze oplossing (ik weet niet eens of het haalbaar is) het vereist de installatie van SW op een server, je moet een goede grafische kaart op de server plaatsen.

En jij, wat is jouw ervaring?

2 likes

Hallo

Ik ken een cartoonist die vanuit huis werkt. Hij heeft een laptop op zijn werk dus geen probleem met de licentie en ze hebben een serverpartitie die op afstand toegankelijk is via een verbinding en hij zet zijn project erop en werkt vanuit huis. Maar ik weet niet hoe het werkt, de partituur op afstand toegankelijk, nou ja, zoals thuis, ze zijn er niet voor, ik ben er nooit in geïnteresseerd geweest...

2 likes

Hoe gaat u tot op heden te werk in uw bedrijf? Heeft u een dataserver?, een server met virtualisatie? SW op elk werkstation is geïnstalleerd? Heb je een VPN-netwerk?

1 like

Yves.T:

De algemene (Windows) server van het bedrijf wordt door het ontwerpbureau gebruikt als dataserver. Het ontwerpbureau werkt rechtstreeks op de server (geen lokale SW-bestanden om duplicaten te voorkomen).

Op elk station is SW geïnstalleerd. (Wij maken gebruik van zwevende licenties).

De rest van het bedrijf (Inkoop, Boekhouding, Productie) werkt in TSE SERVER.

3 likes

Hallo

Ik raad Team Viewer niet aan, tenzij de 2 sites van glasvezel zijn.

En nog minder de TSE, als je het hebt geprobeerd, is het niet levensvatbaar.

En helaas is er tot op heden geen oplossing gevonden.

1 like

Hallo

Ik heb een laptop die van mijn bedrijf naar mijn huis reist waarop ik SW en Epdm gebruik:

- Eerste test: met Teamviewer heb je een zeer goede verbinding nodig, maar geen installatie op het werkstation thuis.

- Tweede test: VPN-verbinding, je hebt ook een goede verbinding nodig, maar betrouwbaarder dan teamviewer, je hebt een pc nodig die naam waardig is om SW lokaal te draaien, de snelheid van toegang tot Epdm is ook sterk gerelateerd aan de configuratie van de antivirus (ik had verschillen in verbindingssnelheid tot x20), als dit probleem is opgelost, werkt het relatief goed op een i7-laptop met  16 GB ram en op SW 2015).

- Een andere oplossing die ik van tijd tot tijd gebruik: een licentie lenen voor de laptop en componeren om mee te nemen. Naar mijn mening is  dit de meest effectieve oplossing in termen van prestaties, maar wees voorzichtig met het beheer van bestanden wanneer ze worden teruggestuurd naar de website van het bedrijf.

Vriendelijke groeten

1 like

Hoi Fred,

Ik denk ook dat het afhangt van de verbinding die je hebt! Als je ADSL moet delen tussen alle gebruikers, of het nu teamviewer of TSE is, zal het hetzelfde probleem zijn.

1 like

Hallo

Als je een dataserver voor de BE hebt, waarom verplaats je dan niet gewoon zijn werkstation (of geef je hem een laptop) en open je een VPN-verbinding. Zelfs met een slechte internetverbinding kan hij de CAD-bestanden uit zijn servermap halen.

Geen extra SW-licentie, geen EPDM (alleen de klant). Beperkte opstartkosten.

Natuurlijk zal hij eindigen met de SW-licentie thuis, maar aangezien u de zwevende licenties gebruikt, zou het voor u mogelijk moeten zijn om ze alleen tijdens bepaalde periodes te activeren, toch?

2 likes

Hoi allemaal

Waarom zou hij geen licentie van de baan vrijgeven, zodat hij thuis met zijn functie kan werken?

Dat is wat ik doe, en als ik bestanden nodig heb, start ik teamviewer of iets anders om de composities over te zetten om mee te nemen enz....

Uiteraard zorgde ik ervoor dat ik op mijn BE-werkplek en op mijn laptop dezelfde mappenstructuur had.

Ik heb de profielbases gekopieerd enz... Dus als ik een compositie importeer om mee te nemen, is alles in orde.

Als ik aan het werk ga, zet ik de bijgewerkte bestanden over en dat is alles.

Is het niet eenvoudiger op die manier?

1 like

In feite biedt Yves.T hetzelfde als ik.... Pc met licentie thuis of met externe serververbinding...

2 likes

@AC COBRA 427: Verdomme, ja inderdaad, het is hetzelfde.

Voor mij is dit de oplossing die het beste zou werken.

3 likes

Ook voor mij denk ik dat het stabieler is tramkijker en de rest.

Hallo 

Ik werk samen met een ontwerpbureau in Rusland dankzij pdm en een VPN-verbinding.

Een kleine messenger zoals Telegram of Skype voor live communicatie en het werkt geweldig 

Afhandeling op afstand is niet geweldig, en aan de andere kant heb ik een licentie voor mijn functie omdat ik niet op hun kantoor ben (probleem van symbolische rechten tussen Rusland en Frankrijk) 

Dus gewoon een goede verbinding en op het werkt

1 like

Dank u voor al uw antwoorden,

Dat is wat ik dacht:

• De Team Viewer: het ziet er "doe-het-zelf" uit en niet professioneel
  • de TSE-server, ik had er niet al te veel idee van, maar a priori is het niet veel beter, bovendien heb ik geleerd dat het geen oplossing is die wordt aanbevolen door SolidWorks, dus in geval van een probleem: het is "" !!
  • Ik blijf zitten met EPDM, de meest betrouwbare oplossing.

Gerald, dus je hebt een fileserver in Rusland, met elke nacht datareplicatie?

Wat is voor jou een goede connectie?

@flegendre , Een goede verbinding is niet degene die valt als er 2 gebruikers verbonden zijn

we hebben een 2MB/s en het is niet geweldig 

Ik heb het geprobeerd met een laptop en in 4G en ik had betere resultaten.

Ik raad een verbinding van 6 tot 8 MB aan (dat is wat ik thuis heb) en dit is onmiddellijk.

Aan de andere kant, ja voor de duplicaat server, maar in het werk thuis door duplicaat op de machine, gewoon een "buffer" -map

Ik werk met een vertraging van 1 minuut met de VPN = > voor het uitchecken gaat het over de tijd die het kost, of zelfs minder 

De VPN, dat telt, maar bijvoorbeeld op kantoor gaan we via een beveiligde router die veel tape blokkeert, dus als ik thuis ben met de verbinding en de VPN die mijn Russische collega's voor mij hebben geïnstalleerd, hoef ik me geen zorgen te maken.

2 likes

Hallo.

Thuis werken de externe verbindingen niet zo slecht, ik hoef niet te klagen (openen, opnemen).

Aan de andere kant, zodra ik van staat verander, is het een ramp. Verschillende crashes in de workflow, waardoor deze naar "handmatig" moet worden geleid.

Om het even welke meningen?

De PureVPN-apps voor Windows en Mac zijn eenvoudig te installeren en vereisen geen handmatige configuratie. Download VPN op uw desktop en schakel vrijuit tussen honderden servers op 6 continenten.

Hallo, de verkoper die solidworks aan ons verkoopt , vertelde me dat we solidworks vanuit huis kunnen gebruiken via het Mysolidworks-platform, heb je er al van gehoord? https://my.solidworks.com/

Ik heb op de site gezocht, maar ik kon niets vinden.

Bij voorbaat dank.

@ jerome.mazouiller

Het beste is om een nieuw onderwerp te openen om je vraag te stellen

aangezien de communicatiethreads al zijn opgelost

@+ ;-)

1 like

Hallo

In dit artikel vindt u alle oplossingen en tutorials voor het op afstand gebruiken van SOLIDWORKS:

https://www.visiativ-solutions.fr/solidworks-en-teletravail/

Licentie lenen, online activatie, VPN, er is ook een focus op SOLIDWORKS PDM.

Fijne dag allemaal

2 likes