Goed werkend op een 15" laptopscherm

Hallo

Kunnen we op basis van feedback vandaag de dag goed werken met een 15-inch laptop op software zoals SolidWorks of Catia?

Bedankt

Ja!

De kenmerken van beide software zijn niet gerelateerd aan de schermgrootte.

Een groter scherm zal alleen maar extra comfort brengen (betere resolutie, dus minder zoom - het is niet nodig om je hoofd dichter bij het scherm te brengen ...) maar het zal op geen enkele manier het gebruik van Solidworks veranderen.

Ter informatie: als ik onderweg ben, gebruik ik een HP Zbook-laptop met een 15,6-inch scherm

Edit: u moet echter de processor / grafische kaart en het ram-geheugen hebben die nodig zijn voor de minimale aanbevelingen voor de uitvoering van beide software

3 likes

@Macro227,

Ja natuurlijk, met dezelfde configuratie.

Mijn vraag is vooral om te weten of het niet visueel pijnlijk is om dagelijks op een 15" scherm te zitten.

2 likes

Het hangt af van het aantal werkbalken dat wordt weergegeven, de grootte van de pictogrammen, de kwaliteit van je ogen (voor dezelfde resolutie moet je dichter bij een kleiner scherm komen).

Een goede oplossing is het tweede scherm.

4 likes

Als je op een laptop werkt door naar deze klanten en/of leveranciers te gaan en incidenteel ter plaatse te ontwerpen of te retoucheren, is er geen PB voor de 15".

Aan de andere kant is het ondenkbaar om dagelijks meerdere uren te werken. Ik heb twee 26" schermen naast elkaar en ik ga overschakelen naar 31,5" in 16/9  omdat we op de assemblages veel manipulaties doen omdat niet alles in het scherm past en ook PB als je niet meerdere onderdelen tegelijk opent.

In feite hangt het af van het gebruik :-)

2 likes

Niets weerhoudt je er, zoals hierboven gezegd, van om een 2e scherm in kloonmodus te gebruiken voor op kantoor / thuis en alleen de 15" van de pc onderweg, dan kan hij, als je een leuke klant hebt, je een groter scherm lenen ;) Zoals ze zeggen, het kost niets om te vragen.

Ik heb wel een 22" scherm dat ik van plan ben te gebruiken als een duplicaat.

Maar nu ben ik op zoek naar een laptop voor een stage van 15 dagen in een bedrijf en ik merk dat er nogal wat 15-inch pc's zijn die zich toeleggen op industrieel ontwerp (zoals de HP ZBook 15).

Dus ik wilde een mening hebben over de vraag voor degenen die eraan moeten werken.

De 17" zijn zeldzamer en vooral duurder en zwaarder.

Hallo

Ja, het is mogelijk om enkele uren op een 15-inch scherm te werken, het wordt wat meer moe en is zeker minder comfortabel, maar dat doet het, het overkomt me bijna de hele tijd en met de gewoonte merk ik dat ik mijn grotere scherm niet eens meer aansluit, We spelen met het wiel en zoomen wat vaker.

En het is makkelijker als je micromechanica doet:)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik heb 4 jaar getekend op mijn MSI WT60-20J met geen ander scherm dan de 15". Zoals eerder gezegd, het is een beetje vermoeiender voor de ogen, maar grotendeels draaglijk.

Vorig jaar kreeg ik een 27" als supplement. Net als D.Roger sluit ik het soms niet aan.

Als ik een pc zou moeten kopen, zou ik een gelijkwaardig model nemen, maar dan met een 4K-scherm. Als je goed zicht hebt, krijg je veel werkruimte. Ik heb er een bij mijn huidige baan (HP ZBOOK G4 17" 4K-laptop) en ik moet toegeven dat het moeilijk is om terug te gaan naar 1080p.

Dit is slechts mijn persoonlijke mening en doet niets af aan de kwaliteit van HP "Pro", maar in termen van prestaties geef ik de voorkeur aan mijn oude MSI (behalve voor de grafische kaart, zelfs als ik vind dat de K2100M het heel erg goed doet onder de 750 lichamen / onderdelen opgelost). Het voordeel dat ik bij MSI vind, is de grootte van de behuizing. Het is dik en zit daarom vol met openingen. De pc warmt bijna niet op, behalve bij de nieuwste games in gemiddelde kwaliteit (tegelijkertijd is hij daar niet voor ontworpen).

3 likes

Bedankt voor al deze informatie, in de hoop dat anderen er ook iets aan zullen hebben.