De configuratiestructuur sorteren

Hallo

Ik ontdek dat je onder SolidWorks 2017 eindelijk de configuratieboom kunt sorteren. Het is geweldig in het idee, maar in de praktijk begrijp ik de logica van de software niet...

In 2015 was de volgorde automatisch alfabetisch

Door te converteren naar 2017 wordt de bestelling standaard "History-based" -> dus alle oude onderdelen komen terecht bij de gemengde configuraties...

Als u deze instelt op "numeriek" of "letterlijk", wordt de 0 na de 1 geplaatst.

Dus de enige oplossing die ik heb gevonden is om een keer numeriek op te ruimen en dan een tweede keer handmatig door de 0 bovenaan de lijst omhoog te schuiven...

Bedankt voor deze nieuwe tijdrovende functie, terwijl voorheen de bestelling logisch werd gemaakt.

Als je een oplossing hebt om snel een echte logische alfanumerieke sortering uit te voeren, ben ik er helemaal voor.

Ik ben niet SW 2017 om te controleren, maar het volgen van deze link http://help.solidworks.com/2017/french/solidworks/sldworks/r_configurationmanager.htm

Het lijkt erop dat je de sortering kunt kiezen

De sorteervolgorde van configuraties aanpassen

U kunt de volgorde opgeven waarin configuraties worden weergegeven in de ConfigurationManager.

Om de sorteervolgorde van configuraties aan te passen:

1. Klik in de ConfigurationManager met de rechtermuisknop op de configuratie op het hoogste niveau en klik op Boomsortering.
  2. Selecteer een van de volgende opties:
    Beschrijving optie
    DigitaalSorteert in oplopende alfanumerieke volgorde.
    LetterlijkAlfabetisch.
    Handmatig (slepen en neerzetten)Hiermee kunt u configuraties slepen en neerzetten in de configuratiestructuur. Terwijl u langs de boom sleept, wordt elke configuratie die u passeert, gemarkeerd. De configuratie die u verplaatst, wordt net onder het element geplaatst dat is gemarkeerd wanneer u de aanwijzer loslaat.
    Gebaseerd op geschiedenisSorteert op de datum waarop de configuratie is gemaakt, van de oudste bovenaan de lijst tot de nieuwste onder aan de lijst.

EDIT: Ik was te snel, ik las diagonaal je bericht: /

2 likes

Ik heb geen oplossing, maar het is raar, in jouw voorbeeld is het probleem niet systematisch: we hebben de 011 voor de 100 die voor de 111 komt en het is alleen de 000 die het probleem is.

Stefbeno,

Ja, inderdaad, het is deze manier van sorteren die ik bekritiseer.

Voorheen was het logisch, stond de 000 automatisch bovenaan de lijst.

Het feit dat je kunt sorteren is een goed idee, het is alleen dat de "numerieke" of "letterlijke" volgorde niet meer dezelfde logica heeft...

Mijn probleem is dat ik een bibliotheek heb van meer dan 400 bestanden, waarvan alle configuraties gemengd zijn. Omdat alles wordt gesorteerd op basis van geschiedenis (standaard bij het converteren van 2015 naar > 2017

1 like

Sebastien.bonnemaille is u in onderhoud zo ja, controleer dan bij hen of het geen bug is? omdat de 2017 momenteel SP2 of SP3 is?

Oh ja, het lijkt erop dat het een nieuw probleem is

Het ruikt naar een nieuwe "bug" die moet worden gemeld aan de ondersteuningsdienst (SPR-nummer, enz...)

1 like

Ja, ik ben in onderhoud.

We hebben de SP2 geïnstalleerd.

Terwijl ik wacht op SP3, ga ik een kaartje maken...

2 likes

In afwachting van een hypothetische oplossing is hier het antwoord met betrekking tot het huidige ticket:

Tijdens ons telefoongesprek konden we zien dat het probleem zich vooral voordeed als je cijfers en letters door elkaar haalt, in dit geval weet Solidworks niet meer logisch te sorteren.

Met het bijgevoegde bestand eerder zal ik een verzoek openen aan Solidworks om te bevestigen dat het een bug is en om het te laten corrigeren.

2 likes

Hier is het antwoord over het huidige ticket:

de classificatie is niet actief en wordt aangeduid als een bug bij Solidworks onder de referentie: SPR 1024436

1 like