Een assemblage sorteren op materiaal

Hoi allemaal

Op solidworks 2017 heb ik een complexe assemblage met veel onderdelen en onderassemblage.

Ik moet deze hoofdassemblage exporteren als een "subassemblage". Dat wil zeggen een vijl met alle RVS onderdelen, een vijl met alle HDPE onderdelen, een POM deelvijl....

Is er een functie of methode om de onderdelen van een assemblage op materiaal te sorteren?

Bedankt

Stuklijst - Sorteren

De kolommen van een stuklijst sorteren:

1. Klik met de rechtermuisknop op een willekeurige plaats in de stuklijst en selecteer Sorteren.

2. Wijzig de opties zoals hieronder beschreven en klik op OK.

Om terug te keren naar de standaardsortering:

1. Klik op de  linkerbovenhoek van de tabel.

2. Klik in de PropertyManager, onder Artikelnummering, op Assemblageorder traceren .

Sorteren op

Selecteer de naam van een kolom en kies Oplopend of Aflopend voor de primaire sortering.

Dan door

Selecteer de naam van een kolom en kies Oplopend of Aflopend voor secundaire sortering.

Dan door

Selecteer de naam van een kolom en kies Oplopend of Aflopend voor tertiaire sortering.

Artikelen groeperen

Samenstellingen, onderdelen, andere. Selecteer een of meer categorieën om de rijen in die categorie te sorteren. Als u meerdere categorieën selecteert, sorteert u ze door een van de categorieën te selecteren en op Oplopend of Aflopend te klikken . Andere is een door de gebruiker gedefinieerd item (bijvoorbeeld olie of vet).

Artikelnummering

Verander de nummering van de artikelen niet. Schakel dit selectievakje in om de artikelnummering consistent te houden met de configuratieregel.

Zoek naar 'Bill of Materials - Sort' in de SOLIDWORKS kennisbank.

Zie ook deze link

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/Bill_of_Materials_Templates.htm?id=89ced0d9816645aea653350461a807af#Pg0&ProductType=&ProductName=

@+

Sorry, mijn boodschap was misschien niet erg duidelijk.

Mijn probleem betreft niet de tekeningen, maar de 3D-bestanden van een assemblage voor 3D-export.

1 like

Ik denk dat "pilotassembly" van mycadtools uw probleem kan oplossen, maar als ik deze module niet gebruik, kan ik u niet de procedure geven die u moet volgen

pilotasembly.png
1 like

Met de Smartbom Visiatv-tool zou u in staat moeten zijn om de lijst van uw onderdelen op materiaal op een eenvoudige en zeer snelle manier op te halen of anders met een sortering op een oplossingsstuklijst in GT22.

Als u daarentegen in elke assemblage een map per materiaal wilt maken, afgezien van de handmatige methode, geen kennis van de automatische methode.

2 likes

U exporteert bestand voor bestand of u exporteert uw assemblage met alleen de RVS onderdelen en daarna uw andere assemblage met alleen de HDPE onderdelen...

3 likes

Zonder de noodzaak om "tools van derden" te gebruiken...

door de ASM open te houden:

Gereedschap / Componentselectie / Geavanceerde...

Hiermee kunt u een selectie maken op basis van eigenschappen (voorbeeldkwestie = xxx?)

Nadat u een gewenste set hebt geselecteerd, doet u het volgende:

Bestand / Opslaan als / (kies een neutraal 3D-formaat: ACIS, IGES, STEP, enz...)

Typ een bestandsnaam (ASM xxx materiaal A), valideer

Dan stelt Solidworks een nieuwe vraag:

Alle componenten / Alleen de selectie?? (en dan kiezen we voor "de selectie")

4 likes

Ik exporteer sub-assemblies, dus assemblage van meerdere onderdelen van hetzelfde materiaal. Ik moet de oorsprong van mijn verschillende blends behouden.

Het is me gelukt om een doe-het-zelf-methode te vinden:

- U kunt componenten zoeken op materiaal in de filterbalk boven de creatieboom

- Mijn gefilterde componenten selecteren in het grafische gebied

- Kopieer/plak vervolgens uit mijn onderdelenset in een nieuwe assemblage.