Als er één ding is dat me de haren uit het hoofd trekt in solidworks, dan is het wel de sortering van de nomenclatuur, het is net zo obscuur als de zin van het leven.
Als ik bijvoorbeeld een software die zo gerenommeerd is als SolidWorks vraag om te sorteren op een kolom als aanduiding, verwacht ik dat er iets gebeurt, of is het te veel gevraagd (nee, ik ben niet geïrriteerd).
Bijgevoegd is het sorteervenster en mijn nomenclatuur, kan iemand mij uitleggen waarom er niets gebeurt? Ik bedoel dat als ik een nomenclatuur neerleg en om een sortering vraag, er niets gebeurt. Ik wilde testen door het toevoegen van een aanduiding om "help" een beetje deze software uit de hel, maar ... niets. De TUBE CARRE komt niet samen, zoals al het andere. En ik heb al problemen gehad in andere gevallen waarin de nomenclatuur om de delen tussen 2 afdrukken en de nummers opnieuw te sorteren was veranderd.
Pitier, geef me iets om af te vinken uit de diepten van opties, ik wist het niet.
Ik heb SmartBom geprobeerd, maar de algemene tabel die het heeft gemaakt, is niet praktisch.
Op SW 2020 is er geen probleem met sorteren, dus het is moeilijk om uw probleem te reproduceren. En, hoewel het voor mij niets verandert, is de optie "automatische BOM-update" aangevinkt?
Wat betreft het wijzigen van de sortering, misschien door de optie "huidige sorteerinstellingen opslaan" in het sorteerdialoogvenster aan te vinken.
Ik denk dat het komt door het type nomenclatuur dat onderdelen en lichaam combineert. SW sorteert eerst de onderdelen en daarna, binnen de onderdelen, de lichamen.
Ik heb het onderdeel en al zijn soorten afgebroken zoals in de lijst met gelaste onderdelen.
Ik heb in een ander geval geprobeerd om een aantal onderdelen samen te stellen in het bijzonder en te sorteren om de volgorde van montage te volgen en al zijn opnieuw samen te stellen soort zoals in de lijst met gelaste onderdelen ook!
De manipulatie lijkt mij een grote meevaller omdat het zo verdraaid is. Ik blijf op mijn hoede en zet mijn vraag op opgelost
Dit is volkomen logisch en ligt in de lijn van mijn vorige opmerking. Door de onderdelen af te breken, komen de lichamen op het eerste niveau van sorteren terecht