Trou a bord tombé

Hoe (of kun je) een gat maken in een plaatwerk met plaatwerk in solidworks?

Bij voorbaat dank voor uw hulp...

Hallo

Kunt u ons een foto of een uitleg geven van wat u "Gat met gevallen rand" noemt?

@+

2 likes

Hallo 

Wat moet dat betekenen?

Heb je een schets om een beetje te begrijpen, maar ik denk dat het eindigt met een stempel als ik over hetzelfde denk als jij:)

Als dit het geval is, moet u een extra stuk in de vorm van de kroon gebruiken om het op het hoofdstuk te plaatsen, kortom, om te worden ontwikkeld volgens wat u wilt.

Een + 

@Coyote: Sorry, we vragen hetzelfde, opnieuw het probleem van het antwoord op hetzelfde moment.

2 likes

Hallo

Ik denk dat je een bodemlaag bedoelt.

U kunt deze vorm krijgen met de functie "Edge-Folded Sheet".

Ik voeg een afbeelding toe om mijn voorstel te illustreren.

Ik post het SW-bestand na

Vriendelijke groeten

pli-sur-arete.jpg
5 likes

Hier is de 3D (SW2013)

De functie "Unfold State" werkt alleen op het ronde gat.

soillage.sldprt
5 likes

Bekijk deze video van SolidExpert over de SolidWorks-stempelfunctie

Het maakt veel dingen mogelijk op elk type oppervlak

http://www.youtube.com/watch?v=jpiQewaM7sw

@+ ;-)

om te reageren op @jmsavoyat volgende berichten

Ik vind de stempelfunctie verstandiger

wat naar mijn mening dichter bij de werkelijke functie ligt die wordt gebruikt om dit type vorm te maken

@+ ;-)

1 like

@gt22: Ok, maar aangezien SW nog geen materiële vervormingen vertegenwoordigt, zijn de genoemde functies slechts een benadering van de werkelijkheid, waarbij de diktes constant blijven. Als hij een gat met een verlaagde rand wil @maito (plaatwerktoepassing), is het logischer om de functies te gebruiken die beschikbaar zijn in plaatwerk om de uitgeklapte toestanden te exploiteren en mogelijk te exporteren.

Vriendelijke groeten

1 like

Het stansgereedschap is in theorie en praktijk een hulpmiddel voor het vervormen van onderdelen voor plaatwerk

Het moet dus een hulpmiddel zijn dat de plaatwerkfuncties aanvult

van het vormgereedschap onder het stansgereedschap met een materiaalverhoging met

een hoogtelimiet die resteert aan het oppervlak van het offsetplaatmetaal

het kan een nieuwe functie zijn in de nieuwe SW

@+ ;-)

1 like

Goedenavond 

@jmsavoyat: Het is een interessante manier, maar het heeft diameterlimieten. Ik heb dezelfde soort problemen om tapgaten te maken van M2.5 naar M3  in 1/10 plaatwerk

Voor de weergave tot nu toe heb ik een stom gat gemaakt met een kleine extrude eromheen, een filet en het inbrengen van een boorfunctie.... (het is een gasfabriek, ik weet het)

@gt22: Ik denk dat de stempelfunctie misschien wel de meest praktische is.

1 like

Een andere oplossing die veel eenvoudiger en identiek is, waarom geen klinknagel of soldeermoer plaatsen?

Inderdaad, de priktap zorgt voor meer draad, maar gezien de kosten van de operatie kan een eenvoudige klinknagel  of lasmoer net zo goed geschikt zijn voor een kleinere slag.

Daarna, als het om een kwestie van weerstand gaat, kan een klinkmoer ook de truc doen.

Dan denk ik vanuit het oogpunt van realisatie dat de gemakkelijkste manier is om een gat te maken met een kraag eraan.

Hoe komt dat? In sommige snijprogramma's moeten we het gat vervangen door een annotatie (bijv. M3+). Dus bij 3D-modellering hoeven we alleen maar een gat te hebben (ø2,5 in het geval van een lekke M3) om alleen de annotatie te kunnen plaatsen en het gat te kunnen verwijderen, zodat het programma geen gat maakt naast het getikte gaatje.

Hierdoor is het modelleren van de vervorming om zich te kunnen ontvouwen naar mijn mening een pluspunt dat niet zinvol is.

Daarna heb ik het over snijsoftware die ik ken en niet over iedereen.

@+

1 like

Hallo

Neem me niet kwalijk dat ik verdween, ik was met andere dingen bezig...

Hier is een foto van het gat in kwestie. Ik kan de functie "gebogen plaatwerk op de rand" niet gebruiken als ik eenmaal heb geboord.

trou_a_bord_tombe.pdf

Hoe heb je je toneelstuk gemaakt?

@+

Dus ik maak een schets met het gewenste profiel waarmee ik de revolutie maak...

Het is een oplossing die me niet toestaat om mijn profiel uit te vouwen...

De door jmsavoyat voorgestelde oplossing zou blijkbaar de juiste zijn, maar vreemd genoeg kan ik de ronde rand niet selecteren waarmee ik de gevallen rand zou kunnen maken!

Hallo

Als u de rand niet kunt selecteren, komt dit waarschijnlijk omdat deze niet rond is. Is je gat goed gemaakt op een plat vlak?

Vriendelijke groeten

Je hebt ook de oplossing om plaatwerkfunctiebibliotheken te gebruiken met "Vormgereedschappen" waarmee je alle vormen van snijden, crevture, concave of convexe vorm enz kunt maken ... In de help heb je de "Shape Tools Tutorial" als je meer informatie wilt. 

Ik heb de verklaring waarom ik deze rand niet kon selecteren! Ik had een simpele schets gemaakt in plaats van te kiezen voor 3D in mijn extrusie...

Mijn probleem is opgelost! nou ja, bijna :)

Bedankt voor je antwoorden die me op de goede weg hebben gezet!