Getapt gat

Ik wil een niet-gestandaardiseerde M8-thread op SOLIDWORKS doen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen

Mijn probleem zit in de tekening, ik zie het symbool van een getapt gat niet (dwarsdoorsnede)

ecrou_de_serrage_rapide.sldprt

Hallo

Wat verandert er?

@+

1 like

Hallo

Deze link geeft 2 tutorials vrij goed gedaan, om te zien.

http://www.usinages.com/solidworks/filetage-non-standard-sous-solidworks-2010-t30688.html

1 like

Je hebt je tap om te signaleren via je tapschets

Het is waar dat je via de gereedschapskist de vullingen niet ziet (aangezien het via de standaard revolutietool is (het is een revolutie))

Als je nu een echte draad wilt zien, moet je een onderdeel maken met een net 

en voer een Booleaanse bewerking uit om materiaal te verwijderen

@+ ;-)

1 like

Hallo

Zie ook om een spiraalvormige schets te maken en vervolgens aan een van de uiteinden van de helicoïde het gedeelte van de draad te maken dat in het onderdeel moet worden bewerkt. En om door te gaan met het verwijderen van materiaal volgens de helicoïde.

Ik doe een beroep op een verre herinnering, maar ik denk dat  het haalbaar moet zijn...

1 like

Goedenavond

Ik doe al mijn tikken op deze manier

Zie bijgevoegde video.

Anders is hier een lein van de hulp voor de functie "boorhulp", die ook tappen doet.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/SWHelp_List.html?id=cc3c53146c05459f99c24a58edf922b6

creer_un_taraudage.wmv
1 like

Hallo

Als je het tikken (eigenlijk de draden) wilt "zien", moet je de schets tekenen, en je moet het geveegde materiaal verwijderen, met behulp van een "spiraal".

Cdt

Eric

1 like

Als ik het zo mag zeggen, je hebt 2 punten over elkaar heen in je positioneringsschets. Dat verklaart ook waarom je ook 2 draadrepresentaties hebt voor 1 traraudage.

Verwijder een van deze punten en vertel ons of het uw probleem oplost...

1 like

Hallo

Ik heb je schets en je kraan verwijderd en ik heb er een gemaakt met de boorhulp" en als ik een snijweergave maak, werkt het prima, ik heb de symbolen van het tikken.

12.png
1 like

Hallo

Welke SW-versie gebruik je?

Inderdaad, zoals @benoit zeggen. Als je 2 punten hebt in je 3D-schets. Maar goed, zelfs zonder een van deze punten te verwijderen, heb ik geen probleem met de tekening. De afmeting M en de weergave van de draad komen goed tot ziens.

--> Aan de andere kant is het mogelijk dat uw schets van de snijlijn niet door het midden van het gat gaat. Verplaats het door de schets te bewerken en ik denk dat je je mesh-weergave zult zien.

Vriendelijke groeten

tareaudage.png
3 likes

Zie bijlagen

http://imageshack.com/a/img838/4481/iewu.png

@+ ;-)

1 like

U gaat naar het optietabblad   Document    Property Wrap   Shaded thread representation, het is lichter dan het extruderen van uw filets

solidworks.png

Ja @ Nicolas Ik ben het met je eens

Mijn scherm was om een echte draad te tonen

Nu is de weergave van gearceerde draden veel minder hebzuchtig

@+ ;-)