Problemen met het importeren van een groot STEP-bestand in SolidWorks - tips?

Hoi allemaal

Ik heb moeite om een groot STEP-bestand (~500 MB) in SolidWorks te importeren. Elke keer als ik het probeer, crasht de software of blijft hij voor altijd hangen. Ik heb verschillende importinstellingen geprobeerd (B-Rep, Graphics Body, enz.), maar tot nu toe geen geluk.

Mijn pc is behoorlijk behoorlijk, dus ik denk niet dat het een hardwareprobleem is. Heeft iemand te maken gehad met grote STEP-bestanden zoals deze? Zijn er trucs om het importeren soepeler te laten verlopen of hulpmiddelen om het bestand vooraf te vereenvoudigen?

Grappig genoeg belandde ik tijdens het zoeken naar antwoorden zelfs in een konijnenhol terwijl ik las wat deep learning-modellen zijn - absoluut niet nuttig hier, maar interessant!

Zou het zeer op prijs stellen als iemand advies zou krijgen van degenen die dit eerder hebben behandeld.

Bedankt!

Het importeren van grote stappen in solidworks kan inderdaad erg ingewikkeld zijn.
Heb je geprobeerd 3D Interconnect te controleren in de Solidworks-importopties?

Dit maakt het soms gemakkelijker om grote bestanden te importeren (soms alleen!)

Anders komt ter informatie de gekozen categorie niet overeen met uw bericht (Solidworks zou nauwkeuriger zijn):

1 like

probeer met Freecad, opende ik een 300MB stap, met TPS, maar open en compleet bestand

Als je wilt, kan ik proberen het te openen en naar je terug te sturen