Het vinden van een neutrale vezel op een dode vaste stof in Catia

Hallo

Het staat allemaal in de titel, ik kan deze functie die ik in het verleden heb gebruikt niet vinden. Ik selecteerde de "dode" pijp en de functie gaf me een redelijk goede benadering van de neutrale vezel. Zeer handig voor snelle kostenberekening, zonder dat u elk punt van elke sectie hoeft te tekenen en vervolgens de neutrale vezel in polyline,...

Heb je een idee alstublieft?

Dank u voor uw antwoord

Hallo

Als ik me niet vergis, is de functie die je zoekt de functie "isoparametrische curven".

Je vindt deze optie in dezelfde werkbalk als de splines.

3 likes

Hallo

@+1 ludo.mai 

Nog een GSD-commando "Middle Surface"

Zeer praktisch behalve op (gebogen ronde draad). 

4 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

@ludo.mai: deze functie lijkt op wat ik zoek, maar het geeft niet de neutrale vezel, d.w.z. de kromming die door het midden van elk deel van de buis gaat.

@franck.ceroux: Welke versie van Catia gebruik je? Ik kan deze functie niet vinden, noch zelfs de "offset" werkbalk.

Hallo

Deze functie wordt mogelijk gemaakt door de GSD-module.

Maar zoals ik al zei, het werkt niet voor een cilindrische buis.

De isoparametrische curve kan de mediaancurve van een deel van de buis geven, maar de ondersteuning ervan moet worden gebouwd.

3 likes

Dank u voor dit antwoord. Dat is waar ik naar op zoek was.

Als @ Franck's antwoord

beantwoord uw verzoek is voldoende om de vraag te sluiten zet een resolutie in het recht van het genoemde juiste antwoord

Dit zal andere leden in staat stellen de juiste oplossing voor deze vraag te vinden

en geeft een paar converteerbare punten cadeau aan de poster van het juiste antwoord

Bedankt