Tutorial manipulatie fichier stap

Hallo

Waarom extrusiefuncties niet beschikbaar zijn in een assemblage.

Ik ontvang vaak stepfiles van mijn klanten, ik zou deze graag willen kunnen wijzigen.

Hallo

Simpelweg omdat wanneer een bestand in RWZI wordt opgenomen, alle oppervlakken naar boven komen.

Uit de extrusie zijn functies beschikbaar om volume te maken.

Het is daarom noodzakelijk om het STEP-bestand minimaal te herwerken voordat het kan worden gebruikt om op volume te werken.

Succes

1 like

Hallo

Standaard is het niet mogelijk om de extrusiefuncties in een assemblage te gebruiken, of het nu een stap is of niet! We kunnen alleen materiaal verwijderen!

Om te weten waarom, misschien om er zeker van te zijn dat we geen onderdelen in een assemblage maken die we later zouden kunnen vergeten te definiëren (plannen)!

Voor STEP-bestanden, als ze in het oppervlak zijn, moet u de functie "Vullen" gebruiken om een volume te creëren en er vervolgens mee te kunnen werken. Maar alleen op de onderdelen!

1 like

Hallo

Als ik niet domheid zeg, kun je, afhankelijk van de versie van solidworks, functieherkenning hebben met een optie van de pro, maar niet in de standaardversie.

Vervolgens moet u de klant vragen om het op te slaan in het assemblageformaat door alle componenten in Geometrie te selecteren die moeten worden opgeslagen.

1 like

Hallo

Bij het uitlezen van een STEP-bestand in SolidWorks kun je de importopties zo instellen dat de STEP automatisch wordt omgezet naar solilde, en ook dat alle onderdelen worden omgezet in één SLDPRT waarin je je volumewijzigingen kunt beheren.

@+

options_step.jpg

--