Ik zou graag verschillende varianten van dezelfde kabel (verschillende kabelgoten) willen maken, maar door "klassieke" configuraties te maken, worden ze op het platform als verschillende onderdelen beschouwd. Hoe maak ik pseudo-configuraties die worden beheerd als verschillende statussen van hetzelfde onderdeel?
Hallo Dit doen we bijvoorbeeld voor slangen, die van machine tot machine kunnen verschillen. Inderdaad, in de nomenclaturen zijn er verschillende onderdelen onder dezelfde referentie met de standaardparameters. In SmartBom kunt u het als volgt beheren:
Hallo @tous Aan mijn kant, de enige manier die ik ken, is het gebruik van de assemblagefuncties en schakel de optie Voortplanten naar het onderdeel uit, Met de montage- en demontagefunctie is het mogelijk om een onderdeel met verschillende geometrieën te hebben
Het probleem met de tweede oplossing is dat deze van toepassing is op alle componenten van de assemblage, zodat deze met volledige kennis van zaken kan worden gebruikt
Bedankt @Lynkoa15 , helaas, als het, zoals gezegd, @stefbeno alle componenten van de assemblage verandert, zal deze oplossing niet voor mij werken. Fijne dag!