Geprojecteerd/Waar Beoordelingstype

Hallo

Ik gebruik Solidworks 2014 en bij het tekenen is het type geprojecteerde of ware afmetingen soms op true. Zozeer zelfs dat als je niet oplet, de kansen anders zijn dan gewenst. Is er een manier om deze standaardinstelling in te stellen op een dimensietype?

Vriendelijke groeten

U hebt een sjabloondocument nodig Lay-out ingesteld op waar en het zal niet meer wijken.

3 likes

Ik moet Aliende tegenspreken,

De standaardinstelling is altijd "geprojecteerde afmetingen", waarmee u op een "vlakke" weergave een afstand X of Y kunt dimensioneren, ondanks de verschuiving in Z.

(Principe van projectie zonder perspectief, het heeft een naam lijkt mij, maar ik weet niet welke...)

Solidworks activeert de "echte" modus alleen wanneer je een 3D-weergave neerzet, waardoor je achteraf logisch kunt dimensioneren in de weergave.

Het probleem komt vaak voort uit het overschakelen van een "echte" 3D-weergave naar een "platte" weergave, op dit punt blijft de "echte" dimensie actief en vervormt het de manier waarop we afmetingen instellen, dus we moeten nadenken over het terugschakelen naar de "geprojecteerde dimensie" wanneer we terugkeren naar een "platte" weergave. Of beter, om een nieuw uitzicht te laten rusten.

3 likes

Bedankt voor je feedback, maar is er een manier om het type kansen op geprojecteerd aan te passen.

Nadat je een weergave hebt neergezet, ja, selecteer je gewoon de weergave en ga je naar het linkerdeelvenster.

1 like