SW-bestandstype

Hallo

Vanmorgen heeft een collega een groot probleem met het bestand, hij opende het plan (. SLDDRW), sloot het, en nu is het geregistreerd als een stuk (. SLDPRT) en het kan niet worden geopend. Heb je dat ooit meegemaakt? Is er een oplossing?

Bij voorbaat dank.

Alex

Ooh la! Schattig!

Hij heeft geen fout gemaakt in zijn behandeling? Hopelijk heb je een back-upsysteem!

2 likes

Hallo

Nee, nooit een probleem gehad en nog minder gehoord, maar je kunt het onderdeel kopiëren en de extensie wijzigen om te proberen het te openen of in de map automatisch opslaan te zien of er een back-up is.

1 like

Welnu, op de pc van mijn collega kan de extensie worden gewijzigd door het bestand te hernoemen naar "naam". SLDDRW. 

Aan de andere kant verschijnt de extensie op mijn pc niet achter de bestandsnaam, zou je weten hoe je deze kunt laten verschijnen?

Ik heb het probleem opgelost zoals hierboven weergegeven, het plan wordt correct geopend, maar ook ik zou deze extensie graag achter de bestandsnaam willen hebben voor het geval het mij overkomt.

Hallo

U moet het vakje "extensies verbergen waarvan het type bekend is" uitschakelen in de opties van het tabblad mapweergave.

Vriendelijke groeten

capture.png
3 likes

Heel eenvoudig, aan de top!

Bedankt.

Graag gedaan, het was een genoegen...

1 like