Een macro om een stuklijst (stuklijst) in te voegen

Hallo Beste forum,

Ik vraag nogmaals om uw hulp. Ik ben op zoek naar een macro om een Bom SW in onze tekeningen in te voegen. Het liefst zou ik het pad willen kunnen aangeven waar ik naar de stuklijst moet zoeken en aangeven welke stuklijst ik uit de directory moet halen.

Waarvoor? We zijn DriveWorks aan het implementeren binnen ons bedrijf en we willen zoveel mogelijk gebruik maken van wat er al gedaan is om het proces te versnellen en onze BOM's zijn daar onderdeel van. Als je iets hebt dat ik kan aanpassen aan onze behoeften, zou dat op prijs worden gesteld.

Bij voorbaat dank!

Eric

Hallo

Als je zegt "Idealiter zou ik het pad willen kunnen aangeven waar ik naar de stuklijst moet zoeken en aangeven welke stuklijst ik uit de directory moet halen", is dat dan het BOM-sjabloon (.sldbomtbt-bestand) of een stuklijst die al is ingevuld?

Vriendelijke groeten

Hallo

In de onderstaande link vindt u hoe u een BoM via macro in uw plan kunt integreren:
https://help.solidworks.com/2015/english/api/sldworksapi/Insert_BOM_Table_Example_VB.htm

Anders heb ik onlangs deze code geschreven om een algemene tafel op een specifieke locatie te positioneren volgens de grootte van het plan, als het je kan helpen:

Sub InsertRevisionTable()

Dim swApp als SldWorks.SldWorks
    Dim swModel als SldWorks.ModelDoc2
    Dim swDrawing As SldWorks.DrawingDoc
    Dim swTable als SldWorks.TableAnnotation
    Dim swSheet als SldWorks.Sheet
    Dim vSheetNames als variant
    Dim vSheetProperties als variant
    Dim sTemplateName als tekenreeks
    Dim i als geheel getal
    Dim lErrors zo lang
    Dim lWaarschuwingen zo lang mogelijk
    Dimhoogte als single
    Dim breedte als single

Stel swApp = Toepassing.SldWorks in
    Stel swModel = swApp.ActiveDoc in
    Stel swDrawing in = swModel

'Controleer het formaat van het blad
    Stel swSheet in = swDrawing.GetCurrentSheet
    vSheetProperties = swSheet.GetProperties
    Als vSheetProperties(0) = 12 dan         'Formaat A3
        hoogte = 0.015985
        breedte = 0.010362
    ElseIf vSheetProperties(0) = 7 dan      ' A4 formaat
        hoogte = 0.015
        breedte = 0.057
    ElseIf vSheetProperties(0) = 9 dan      'Formaat A2
        hoogte = 0.015985
        breedte = 0.010362
    Einde als
           ' Einde als
        'Vervolgens i
   'Einde als

Set swTable = swDrawing.InsertTableAnnotation2(Onwaar, hoogte, breedte, swBOMConfigurationAnchor_BottomLeft, "J:\Solidworks\Templates\Revision-Table.sldtbt", 4, 2)

Einde Sub

Hallo d.roger,

Dit is de BOM-sjabloon.

Vriendelijke groeten

Eric

Hallo

Hier is een macro waarmee u moet kunnen beginnen om te doen wat u wilt doen. Hiermee kunt u een nomenclatuur of een algemene tabel invoegen, afhankelijk van de keuze van het type bestand dat is geselecteerd in het selectievenster van het sjabloonbestand.

Vriendelijke groeten

macroinsertbomlynkoa.swp