Eenheid van een bestand op basis van gewicht of volume van het materiaal

Hallo
In een productontwerp moet ik volumes vloeibare materie modelleren. In de productnomenclatuur moet ik de volumes van hetzelfde materiaal optellen, omdat de materialen zijn geordend in kg of m^3. Ik heb ook materialen verpakt in strips, en ik moet de opeenstapeling van lengtes hebben.
Is het mogelijk zonder handmatige stuklijsten te maken?
Vriendelijke groeten
Lionel

Hallo en welkom

Als ik de vraag goed begrijp, is het doel om automatisch in een nomenclatuur de volumes van verschillende hoeveelheden van hetzelfde materiaal, de gewichten van een ander materiaal en de lengtes van een 3e toe te voegen?

Hallo

In de eigenschappen van uw artikelen kunt u selecteren welke eigenschappen als hoeveelheid in de stuklijst worden gebruikt.

In het geval van een onderdeel dat in Kg of m^3 moet worden besteld, is het daarom noodzakelijk om vooraf te wijzen op de massa- of volume-eigenschappen die moeten worden gecreëerd als deze niet bestaan.

Anders is er de mogelijkheid om berekeningen te maken in de nomenclaturen.

2 likes

Hallo
Ja, dat is een beetje zo. In een batterij zitten bijvoorbeeld verschillende hoeveelheden vloeistof.
Ik heb een aandeel per volume, maar in de nomenclatuur heb ik een enkele cumulatie van alle volumes zuur nodig. Het is deze waarde die de bestelde hoeveelheid is.

Hallo
Het ophalen van volume of massa op basis van eigenschappen werkt voor tekeningen.
Als ik verschillende volumes heb, dus verschillende bestanden, heb ik één nomenclatuurregel per volume, maar ik heb alle volumes nodig om het te bestellen.

U moet dan de elementen in de stuklijst herschikken op basis van hun eenheid, de optie aanvinken om de nummering niet te wijzigen, een lege regel invoegen tussen elke groep onderdelen en een vergelijking invoegen om de som te maken.
Vergelijkingen in tabellen en stuklijsten - 2022 - SOLIDWORKS Help

2 likes

Oké, ik zie het principe. Ik had gehoopt dit automatisch te doen.
Ik ga het zo doen.
Hartelijk dank voor het antwoord.

1 like

@Lionel_VUAILLE
Vergeet niet om een antwoord te valideren als uw probleem is opgelost
Meilleur_Reponse

3 likes