Eenheden in Solidworks

Goedenavond

Weet iemand of we toegang hebben tot de Solidworks-eenheden via een aanpasbaar bestand?

Ik wil graag eenheden kunnen plaatsen die niet worden aangeboden in Optie/Documenteigenschappen/Eenheden

Zet bijvoorbeeld km, cm in aangepaste eenheden.

Bij voorbaat dank

Alan

Hallo, ik begrijp het niet in de aangepaste eigenschappen van het document dat u in km kunt wijzigen. 

Aan de andere kant, misschien alleen eenheid, in de weergave aan de aangepaste kant als je op de tabel klikt verschijnt het drop-down menu en zie je veel mogelijkheden.

momenteel is er geen mogelijkheid om dit te doen, er is al een verzoek tot verbetering in deze richting gedaan, bijvoorbeeld SPR 542308: Voeg eenhedensysteem toe voor MMKS (mm, kg, seconde) in documenteigenschappen, eenheden

Ik moedig je dan ook aan om je via de website van de uitgever (www.solidworks.com) aan te komen voegen bij dit verbeteringsverzoek of een nieuw verzoek aan te maken

3 likes

U kunt "centimeters" of "meters" invoeren, maar niet "kilometers" (althans op SW 2012).

In een leeg onderdeel of merk stel je de eenheden in die je wilt via "Option/Document Properties/Units", vervolgens sla je in je documenten op als een sjabloonbestand "*.prtdot" (voor een onderdeel) en *.asmdot" (voor assembly).

Voorbeeld: pièce_mètre.prtdot

Dus wanneer je een nieuw document maakt, kun je direct het basisbestand met de juiste eenheden kiezen.

2 likes

Een andere oplossing: u kunt een macro maken om uw eenheden met één klik te wijzigen.

change_unite_masse.swp

Hoi @ Alain.erp

Ik begrijp dat de limiet te wijten is aan de modelbouwer, die nu in kamermodus staat: 1 Km3

Het is echter +500/ -500, vandaar de limiet van 500 meter

Deze limiet is niet langer geldig voor assemblages, waardoor u meerdere elementen met een totale lengte van meer dan 1 km kunt monteren

vandaar onder andere de onmogelijkheid om met de KM als een eenheid te werken

@+ ;-)

2 likes

Hallo

nou laag droomde ik, en bovendien verwarde ik molens met duizenden....