Updates over de ( 900 chocolaatjes per minuut machine ) voor de geïnteresseerden

Hallo allemaal, ik wil jullie bedanken voor het beantwoorden van mijn vele vragen en het geven van ideeën voor mijn project om de verpakking van 900 chocolaatjes per minuut te bestuderen :smile:
Voor degenen die geïnteresseerd zijn om te weten waar ik het heb, besloot de leraar in week 4 van de cursus dat een roterende oplossing moeilijk zou zijn, met alle krachten die de chocolaatjes zullen ondergaan, dus besloot hij ons zelf oplossingen te laten kiezen, ik besloot om voor een lineaire :smile:vertaaloplossing te gaan, Ik heb zojuist het eerste deel van het rapport en het SOLIDWORKS-bestand weergegeven.
Tot nu toe heb ik gewerkt aan het onderdeel dat de chocolaatjes van de transportband zal tillen, ik heb een nokkensysteem gebruikt (rechte nok drijft het eerste deel van het systeem verticaal aan, de tweede nok drijft het tweede deel van het systeem horizontaal aan, dit deel is gemonteerd door een railsysteem op het eerste deel :smile: ... Voor de rest van het project is mijn idee dat de verpakking zal plaatsvinden in (het tweede deel van het systeem dat horizontaal beweegt), ik zal een derde nok toevoegen die de chocolaatjes van binnenuit zal injecteren, om ze te laten verpakken, eenmaal verpakt, werpt dit zelfde derde noksysteem het aan de bovenkant uit in de richting van de transportband.
Bijgevoegd laat ik u het rapport en het 3D CAD-bestand in pdf achter, u kunt het zien met Adobe Reader als u geïnteresseerd bent.

vertel me wat je denkt en of ik wijzigingen moet aanbrengen :heart:

3 likes

cao4 project deel 1 EL DIK Ahmad.pdf (682.1 KB)
CAD-rapport 4, deel 1 .pdf (1,1 MB)

sorry voor de spelfouten, Frans is niet mijn moedertaal :heart:

Hallo

Bedankt dat je ons je voortgang hebt laten zien :wink:

Ik heb echter een beetje moeite met het zien van het filmpje en met chocoladebollen hoe het stabiel blijft. (kunt u uw ASM in de "pack and Go"-modus plaatsen met ZIP-uitvoer

Ik wachtte op uw voortgang om het document en een voorstel voor een oplossing te posten. :smiley:
Inderdaad, omdat het forum zichzelf verbiedt om het werk voor de aanvrager te doen, vooral wanneer de studenten vaak geen ervaring hebben, heb ik gewacht om je eerste ontwerpideeën te zien

Vriendelijke groeten

Klik op bepaalde afbeeldingen om animaties of filmpjes te zien

DESIGN INTENT - chocolat.zip verpakking (6.5 MB)

4 likes

Hallo Zozo_mp,

Je bent te sterk, uitzonderlijk, nogmaals bedankt.
Fijne dag.
@+.
AR.

1 like

Prachtig werk! Ja, biensure dat ik het post.
Assem2.zip (12.5 MB)

1 like

Ahmad_el_dik,
Je zip bevat onderdelen en samenstellingen die hoger zijn dan de 2022-versie, wat is de versie van Solidworks die je gebruikt?
Bedankt voor je feedback.
@+.
AR.

Oh ja, ik heb de 2023 versie denk ik

Hallo

Van wat ik heb geleerd van de 6 maanden die ik deed in een bedrijf dat bijna alleen speciale nokkenmachines maakte, werden de nokken in een schijf gefreesd met de nokkenas evenwijdig aan de schijfas.
Dit heeft twee voordelen ten opzichte van uw huidige ontwerp:

• een enkele rol nodig hebben in plaats van 2 (dus goedkoper)
  • Omdat de nokkengeleider in 1 bewerking met een frees wordt gemaakt, zijn we er zeker van dat de nok vrij in de groef kan bewegen (uw ontwerp met 2 nokken en 2 vlakken die op de nok zijn bewerkt, brengt veel meer bewerkingsonzekerheden met zich mee). Omdat we slechts één nokkenaskanaal bewerken, zijn we ook goedkoper.

NB: als je voor dit soort oplossingen wilt gaan, vernietigt het echter bijna al je studie. Ik weet niet zeker of het de moeite waard is voor een universitair project.

2 likes

Voor degenen die de assemblage kunnen openen, ja, ik heb fouten in de bewegingsanalyse, nadat ik de onderdelen heb toegevoegd die de horizontale en verticale vertaling doen, heb ik beperkingen opgelegd zodat ze de rollen raken, en ik kon geen bewegingsanalyse meer doen vanwege de fouten :frowning:

Hallo, het was de leraar die ons dit cam-systeem liet zien :(, ik begrijp je standpunt, maar ik heb nog maar 5 weken om het project af te maken (maak het verpakkingssysteem in de kamer dat horizontaal beweegt).
Eerlijk gezegd irriteert deze leraar me omdat hij elke week van gedachten verandert over ons project, hij begon het semester met een idee van een roterend systeem, na 5 weken zei hij dat het beter zou zijn om een cam-cam-systeem te maken zoals te zien is in de video ...

ok het zou goed zijn voor iedereen om het in Step of anderen te hebben.
Bedankt.
AR.

1 like

assemblageVerpakking.STEP (3.2 MB)
Hier is de stap van de montage!

Hallo
Pas op dat je geen fout maakt
Jij zegt

Als je op youtube al dit soort machines bekijkt, gebruiken ze allemaal nokken, vooral in high-speed roterende systemen. Inderdaad, alleen nokkensystemen die de heen- en terugreis (in een paar honderdsten van een seconde) verzorgen, kunnen zeer hoge snelheden bereiken. Dit beperkt de effecten van trillingen en staat het gebruik van terugtrekveren niet toe die geen hoge snelheden ondersteunen, trillingen veroorzaken en wel honderd keer zijn gebroken voordat een nok versleten is. ENZ...

De nokken worden alleen gebruikt om de schokdemper te laden en te ontladen en vooral om het vrapen van de choco's mogelijk te maken, wat het meest gecompliceerde onderdeel van de machine is.

Je moet er rekening mee houden dat het systeem dat in de video zichtbaar is, slechts een zeer kleine subset is.
In het kleine document dat ik je heb gegeven, zul je de concepten zien die de reflectie zouden moeten leiden. Na de rust zijn er technische keuzes die besproken kunnen worden.

Veel succes, het is beter af dan je denkt.

4 likes

Hallo

Hoewel het doel van het project duidelijk is, om de productiesnelheid van chocolaatjes met 50% te verhogen, is de structuur van het te ontwerpen geheel dat minder. Een schematisch diagram of architectuur van het toekomstige mechanisme zou welkom zijn...

Terug naar het te ontwerpen mechanisme: er is geen tegenstrijdigheid tussen een roterend systeem en een nokkensysteem...
De video van de eerste berichten toont de subassemblage " chocoladeverpakking " die tot 600 eenheden per minuut produceert. Het is een intermitterende roterende carrousel, met zes grijpers die voor stations passeren en basistaken uitvoeren: één voor het laden van chocolade, twee (drie?) voor verpakkingsoperaties en één voor evacuatie.

Voor elk station worden intermitterende bewegingen gegenereerd door nokken voor een " perfecte " synchronisatie. Met een snelheid van 600 pk/min betekent dit dat er elke 0,1 s een chocolaatje wordt uitgeworpen, maar dat het ongeveer 0,5 s op de carrousel blijft en ongeveer 0,4 s voor de stations in het gebied "verpakking ".

In het geplande systeem is het de bedoeling om alle functies uit te voeren tijdens de vertaalfase van de twee dia's. Bij 900 pk/min heb je 0,067 seconden om de chocolade op te pakken, in te pakken, uit te werpen en terug te keren naar de startpositie: 6 tot 10 keer sneller dan het systeem van 600 pk/min...
Het voordeel van het roterende systeem is om " de nuttige fase blijvend te maken", in dit geval de verpakkingshandeling.

Als we hieraan toevoegen dat de objectglaasjes aanzienlijke massa's hebben, en dat het verpakkingssysteem nog steeds op het eindglaasje moet worden ingebed (" verpakkingssysteem in het deel dat horizontaal beweegt"), krijgen we aanzienlijke massa's bij intermitterende bewegingen. Massa's die worden onderworpen aan "gekke" versnellingen, zullen de krachten ook onderhevig zijn aan " gekke " versnellingen... We zullen moeten nadenken over bliksem, werken aan vormen en materialen.

4 likes

Bedankt!!!
AR.

@ahmad_el_dik , klaag niet te veel over je leraar. Hij leert je immers wat je dagelijkse leven zal zijn met je toekomstige klanten: een reeks heen en weer lopen om beter terug te kunnen gaan.

Dit is waarschijnlijk de meest interessante les van uw project: leer detecteren waar de " blokkerende " punten zich kunnen bevinden en maak modellen die gemakkelijk kunnen worden gewijzigd/geconfigureerd.

6 likes