Hallo, ik zeg tegen mezelf dat ik hier soms een antwoord zal vinden ... :) Mijn workstation is een eerste generatie HP Z1 workstation. We zijn overgestapt naar Sw 2019 en tegelijkertijd vroeg ik om deze pc een facelift te geven door RAM toe te voegen ... Ik had maar 8 GB (2x4)...
Dus ik installeerde mijn 2 nieuwe sticks (2x8 GB) in dezelfde slots als de oude en ik dacht dat ik mijn 2 oude erbij kon houden voor een totaal van 24 GB ... Maar tevergeefs, het lukt me niet om mijn repen te verzamelen. In theorie kan ik tot 32 GB op deze pc zetten, als ik me niet vergis. maar als ik de 4 strips op de andere 2 slots leg, heb ik 5 piepjes bij het opstarten... Ik heb de 2 sets strips getest, onafhankelijk van elkaar op de andere 2 slots, het werkt ook... Ik heb 2 zwarte slots, waarop mijn oude waren en waarop mijn nieuwe waren aangesloten, ik heb 2 andere beige slots, die mijn strips met 2 nemen... maar de pc vindt het niet leuk als ik de 4 zet... Merk op dat mijn sets stokken niet van hetzelfde merk zijn tussen de nieuwe en de oude. Is het een parameter die in het bios moet worden ingesteld of komt het door het verschil in geheugen... Maar ik heb het thuis op mijn persoonlijke pc gecontroleerd, ik heb 12 GB in 4 sticks die niet eens dezelfde frequentie hebben, aan de andere kant zijn ze van hetzelfde merk ... Als iemand een idee heeft ... Bij voorbaat dank.