Citaat luxe

Hallo gemeenschap

Weet u een manier om alle noteringen van een munt op een uniforme manier op te schalen, met behoud van relaties, beperkingen en natuurlijk verhoudingen?

En in dezelfde geest, kunnen we de eenheid van een onderdeelbestand wijzigen zonder de waarde van de afmeting te veranderen (bijvoorbeeld van een " 20 mm " afmeting naar een " 20 cm " of " 20m " dimensie)?

Bedankt

Hoi @Sylk

Het lijkt mij dat er de ladderfunctie is, maar ik weet niet zeker of je de relaties behoudt...
Om te proberen

1 like

Hallo

Als het onderdeel geen vreemde functies bevat (invoegen van volumelichamen, vervormingen uit de vrije hand, externe beperkingen...), zou een macro die alle dimensies één voor één vermenigvuldigt, het werk moeten doen.
Anders , zoals @twathle " schaal " aan het einde van de creatieboom zei, doet het werk zeker (maar het schaalprobleem is dat je geen automatische import van dimensies doet...).

1 like

Hallo;

Indien nodig heb ik een kleine rekenmachine (een telraam) gemaakt om door berekeningen de afmetingen te wijzigen die in een schets zijn geselecteerd (door optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen of forceren...):

Icrement geselecteerde ratings.swp (352 KB)

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo

Grote macro @Maclane :ok_hand: Bedankt.

Denkt u op basis hiervan dat u een knop kunt toevoegen om alle aandrijfdimensies van het onderdeel toe te wijzen (volgens de hiërarchie van functies, om fouten te voorkomen)?
Wat het dus mogelijk zou maken om bijvoorbeeld de hele kamer x200 te maken.

En wat betreft de kwestie van eenheden, heeft niemand een idee?