Solidworks elektrische gebruiker of andere?

Hallo

Momenteel gebruik ik Draft om mijn elektrische plannen te tekenen om DWG uit te voeren.

Ik heb geen gratis software gevonden die aan mijn behoeften kan voldoen (ik maak geen elektrische plannen voor huizen...) en ik twijfel tussen verschillende oplossingen

Ik zou graag feedback van gebruikers willen hebben en geen vertegenwoordigers op solidworks elektrische of andere software. Gewoon om een beetje een idee te krijgen van het echte belang van investeren.

Om je een idee te geven, ik doe alleen een kleine doos met 1 tot 3 aandrijvingen, een kleine plc en relais, stroomonderbrekers, enz... ah ja beveiliging natuurlijk AU, deurschakelaar, etc..

Hallo

Elektrisch heb ik kunnen bespreken tijdens een training bij Axemble.

Het is duidelijk dat het erg interessant is op 2 "grote" punten:

- De bedrading gebeurt automatisch door het best mogelijke pad te selecteren.

Kies gewoon een punt A op een onderdeel en vervolgens een punt B op een kast en het is goed :)

De configuraties kunnen ook automatisch worden gewijzigd als het pad niet geschikt is.

- Tweede punt: de voorziening van alle elektrische elementen op boekenkasten. Een zeer groot aantal leveranciers speelt het spel door elementen aan te bieden die onder Elektrisch kunnen worden geconfigureerd.

Kortom, 2 punten die mij best aardig lijken om te vermelden:)

1 like

Ik heb al met een verkoper gesproken en ja het is aantrekkelijk, maar als we met verkopers van andere software discussiëren zeggen ze hetzelfde. 

Wat mij vreemd lijkt, is dat er 2D is en nog een 3D, maar 3D is niet zonder 2D, en aangezien het 5000 per eenheid is als je het samen neemt of 6000 afzonderlijk, zet het je aan het denken over het nut van het nemen van een software van € 10000 om een plan per maand te tekenen.

Hallo

Een paar jaar geleden heb ik, om de elektrische schema's van de fabriek te tekenen, SEE Electrical gekocht bij IGE-XAO.

Toch gebruik ik Pro/E elke dag, maar SEE is heel eenvoudig en goedkoop en beantwoordde beter aan de behoefte.

Ik geloof dat het mogelijk is om een proefversie te downloaden.

@ S.B.

Ik heb geprobeerd SEE, en de niet te duur voor de 2D is nog steeds 8000 €... voordeel dat we hem kunnen prijzen.

Ik heb niet met een verkoper gesproken, maar met een trainer.

Het is, denk ik, niet hetzelfde.

@SPEM. Gerald

Je verrast me met de 8000€, ik dacht meer aan 250 - 400€, ik heb het over de eenvoudigste versie.

@ SB 

Ja, er is een gratis versie om het basis-elec-diagram te maken (doos voor het huis, enz..), het probleem is dat het in een eigen bestand zit. Zodra je wilt met DWG (zoals ik zou graag mijn plannen terug willen krijgen) nou, we gaan een tandje hoger qua prijs.

Anders denk ik dat het voorstel dat mij werd gedaan was huurkoop 500€ maand, met de mogelijkheid om bepaalde maanden te blokkeren waarin we het niet gebruiken.

Om deze vraag af te sluiten, zou ik willen zeggen dat ik blijf aarzelen tussen elektra en elektrisch. Zelfde programma, zelfde functionaliteit met bijna 1000€ verschil (software + onderhoud)

We blijven nog steeds op producten rond de 7000€

Hallo

er is ook Xrelais voor een lage prijs +/- 200€ met demoversie

Qelectrotech gratis, maar niet erg efficiënt, maar alle bestanden zijn in tekstmodus -xml).

Ik heb DESA +/- 800€ geprobeerd, maar nog steeds zeer succesvol voor de prijs

een andere mogelijkheid is om KICAD (Free Electronic Circuit Software) aan te passen die een 3D-weergave integreert

Ik ben bezig met de overstap van SEE electrical expert naar SW electrical

er is veel werk om de symbolen en verwijzingen aan te passen aan mijn behoeften, maar als ze je bij IGE niet serieus nemen, heb ik dat liever

bij ZIE of je het onderhoud stopt (duur voor de geleverde dienst) controleer of we de continue licentie op de dongle hebben, anders niets.

Veel plezier met zoeken

1 like

@fredoavelo

Bedankt voor de info. Ik heb Qelectrotech geprobeerd , maar ik vind het niet zo leuk.

Ik gebruik Kicad al voor elektronica parallel met ExpressPCB en ik begon te kijken naar RS DesignSpark

Software die interessant kan zijn EditSab

Ik heb SEE en SW elektrisch geprobeerd, en voor mij was elektrisch het meest intuïtief, maar de kosten zijn meer dan nodig omdat ik elke 6 maanden een doosdiagram maak