Solidworks-gebruikers in verschillende landen

Hallo

We zijn een klein team van ingenieurs en we willen een nieuw project starten met behulp van Solidworks. We wonen allemaal in een ander land en we zijn op zoek naar de beste oplossing om aan hetzelfde model te kunnen werken. Elk zal aan een andere subset werken, maar we zouden graag in staat zijn om de hoofdset bij te werken en de wijzigingen direct terug te zien.

Wat is de beste oplossing, een server huren en PDM gebruiken? Zijn er alternatieven (zoals GrabCAD) die de moeite waard zijn?

Bij voorbaat dank!

1 like

Hallo

In ons bedrijf werken we samen met een ontwerpbureau in Canada en hebben we een Solidworks Enterprise PDM opgezet, wat volgens mij de ideale oplossing is!!

2 likes

Hallo

Van mijn kant voor dit soort dingen die ik gebruik collabtive, het probleem is dat het geen link maakt ... Op het eerste gezicht is dit wat je wilt doen. Ik zal nog steeds de link plaatsen voor het geval je een kijkje wilt nemen: http://www.collabtive.com/  het is een open source, als je het wilt testen, aarzel dan niet om contact met me op te nemen, ik heb een actieve versie op mijn servers ;)

Anders is er myCadPlace... Maar je hebt MyCaService Premium nodig als ik me niet vergis.

Anders is er altijd nog de oplossing om een FTP-server te maken waar je de gewijzigde bestanden naartoe zou kunnen sturen.

Of een 2e oplossing, er zijn QNAP NAS-servers, die een systeem hebben dat automatisch in 2 richtingen synchroniseert, de bestanden wijzigen zodra er een wijziging is ... Maar ik moet gewoon even kijken of het ook extern kan werken... Maar het is als een cloudsysteem... Ik kan wat screenshots maken van de software die bij de NAS-schijf wordt geleverd, die toegankelijk is via het net als je het configureert voor :)

2 likes

Wat is de grootte van je team?
Wat is de grootte van het model?

Wat mij het meest aanspreekt in je vraag is het "direct" in:
"Zie de wijzigingen direct weerspiegeld".

Uw probleem is vooral de overdracht van gegevens: de uploadsnelheid. Het lijkt mij niet denkbaar om rechtstreeks op een externe server te werken. Er zal een overdracht moeten plaatsvinden tussen de lokale machine en de server, dus er zal noodzakelijkerwijs een vertraging optreden in de activering.

EPDM kan deze overdracht aan, maar afhankelijk van uw project kan het een grote machine zijn om gewoon een bestandsoverdracht af te handelen. Een eenvoudige take-away-compositie die in een Dropbox wordt gedeponeerd, kan het lukken.

3 likes

Dank u allen voor uw antwoorden!

Centor, ik zal uw voorstellen bekijken, QNAP NAS lijkt me erg interessant en zou aan onze behoeften kunnen voldoen.

Stefbeno, we zijn momenteel met 3 maar het team zal in de loop van het jaar zeker toenemen. Als ik zeg "zie wijzigingen direct weerspiegeld", dacht ik aan een bericht dat ons waarschuwt dat het sjabloon is gewijzigd en dat we het kunnen bijwerken om de wijzigingen te zien. We dachten aan Dropbox, dat geschikt zou kunnen zijn zolang we maar met 3 zijn, maar op middellange termijn, als het team groeit, denk ik niet dat het bij ons past.

Ik heb contact opgenomen met GrabCAD om informatie te krijgen en vooral wat de verschillen zijn met EPDM. Dus, voor EPDM-gebruikers, hoe vind je het gebruik ervan? Is het eenvoudig en betrouwbaar?

Bedankt allemaal!

Ik heb het adres gevonden: https://www.qnap.com/i/fr/

Hier kunt u alle bestaande QNAP NAS-schijftypen zien, met de ingebouwde software afhankelijk van de versie en hun capaciteit... Bij sommige modellen is er zelfs de mogelijkheid om een systeem te virtualiseren ...

Persoonlijk heb ik een Qnap in huis en ik ben erg blij met deze opties :) ... Maar tegenwoordig zijn er meer haatdragende ;) en efficiënter:)

Hallo

Het hangt allemaal af van de landen waar uw werknemers zich bevinden.

Van onze kant werken we samen met China en de stroom is zeer beperkt en onstabiel.

Maar "dankzij" het tijdsverschil kunnen we 's nachts op hun plaats (rond 13.00 uur thuis) een replicatie van de bestanden doen.

Ik raad onshape.com ten zeerste aan

De betaalde versie is echt compleet en kost 100 euro per persoon, wat niets is vergeleken met de duizenden euro's van SolidWorks...

1 like