Sinds de versie SW 2013-2014 kan ik de ketting-/riemfunctie in schematische weergavemodus. Ik voer precies dezelfde procedure uit als bij de vorige versie en dat de SW-tutorial, maar de functie blijft inactief. Ben ik de enige die dit probleem heeft opgemerkt? Heeft u oplossingen?
Ik heb een snelle test gedaan op de educ-versie van 2013-2014 en deze werkt goed.
In een stuk document tekende ik een horizontale as.
Daarna maakte ik een cirkel die door een van de uiteinden ging (+ een kleine om de rotatie van de katrol te visualiseren). Van deze 2 cirkels maak ik een eerste blok aan de rechterkant van de tekening.
Ik heb toen een 2e cirkel gemaakt die links van de horizontale as was gepositioneerd (+ nog een kleine cirkel om de rotatie zichtbaar te maken). Van deze set van 2 cirkels maak ik een 2e blok).
Dan doe ik de Ketting/Riem-functie en deze werkt zoals gewoonlijk.
Ik heb vooruitgang geboekt met het probleem, maar het is nog steeds niet opgelost.
Ik geef aan wat ik wil doen:
Mijn doel is om een mechanisme te maken van een assemblage van onderdelen gemaakt van blokken die zelf zijn gemaakt van het "kinematische shema" in schematische weergavemodus van de assemblage. Het werkt heel goed voor alle klassieke 2D-schakels en frictieaandrijving, maar vreemd genoeg niet voor ketting/riem.
Het probleem is dat de riemkettingfunctie niet wordt geactiveerd als mijn blokken in de modus "schematische weergave" zijn gebouwd.
Aan de andere kant merkte ik dat als ik mijn blokken in een schets maak, de ketting/riem-functie beschikbaar is. Wat heeft het voor zin??? Omdat je geen onderdeel kunt maken van een blok dat in een schets is gemaakt!! Of dan weet ik niet hoe ik het moet doen zonder te prutsen...
Aan mijn kant werkt het ook als ik dit allemaal in een schets maak...
Maar ik wilde het doen zonder door de schetsen te gaan om blokken buiten de schetsen te hebben, met als doel delen van de blokken te maken (iets onmogelijks van blokken in een schets...)