Hallo
Ik probeer te reageren op een probleem dat door onze klant aan de orde is gesteld.
Wij beschikken over een Solidworks assemblage met machineconfiguraties in verschillende posities (zie PJ: presentation.pdf).
Verschillende waarden van Alpha (0°, 15°, 30°, ...), T (0mm, 1000mm, 2000mm), D (0°, 15°, 30°, ...), beta (0°, 15°, 30°, ...)
Om zijn locatie voor te bereiden, moet de klant de machine in de werkruimte plaatsen.
Waar het ingewikkeld wordt, is dat de klant alleen 2D-weergaven van de site (boven-, voor- en zijaanzicht) heeft onder Autocad en geen SW!
Mijn wens: Autocad gebruiken (misschien Autocad 3D trouwens, waarvan ik toegeef dat ik niet al te veel weet) waarin ik de verschillende waarden van alfa, bèta, T, D kan invoeren,... en om de aanzichten van de voorkant, de zijkant en de bovenkant te kunnen extraheren. (zoals SW zou doen door de juiste configuratie en de bijbehorende tekening bij deze 3 aanzichten te kiezen).
Hoe kan ik dit doen?
Wat ik wil vermijden is om elke configuratie onder SW te doen en deze vervolgens naar Autocad te exporteren, want goed tellen, ik heb.... 41160 verschillende posities.
Bij voorbaat dank voor uw hulp,
Thomas
presentation.pdf