Met behulp van het kompas, ook wel robot genoemd, in CATIA

Hallo

Ik wil graag leren hoe ik de parameters voor kompasmanipulatie moet gebruiken (zie afbeelding in kopie). Vreemd genoeg doe ik CATIA al 20 jaar en heb ik het nooit echt nodig gehad. Ik heb altijd gemanaged met benchmarks en beperkingen.

Aan de andere kant geloof ik dat het nuttig kan zijn om het ene onderdeel precies te positioneren ten opzichte van het andere in een product zonder dat er beperkingen nodig zijn.

Kunt u mij herinneren aan de verschillende functies van deze kompasmanipulatie-instellingen? En vooral, hoe gebruik je het in de praktijk?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo
Zie CATIA Help (Infrastructuur / CATIA Infrastructure User's Guide / Basistaken / Objecten verplaatsen met behulp van het 3D-kompas.
Als het niet geïnstalleerd is, kan ik de kopieën maken
Ik gebruik dynamica vooral om objecten voor te zetten (oriënteren) die niet aan beperkingen onderhevig zijn.
Met andere woorden, ik plaats het kompas op het element dat ik wil verplaatsen, ik selecteer het in de grafiek om te activeren (kompas in groen) en vervolgens oriënteer ik het van tijd tot tijd dynamisch, klik met de rechtermuisknop op het kompas om het venster met kompasinstellingen te openen.

Geen gebruik meer.

OK. Ik denk dat ik het begrijp, zelfs als ik je uitleg niet begreep: "Met andere woorden, ik plaats het kompas op het element dat ik wil verplaatsen, ik selecteer het in de grafiek om te activeren (kompas in groen) en vervolgens oriënteer ik het dynamisch van tijd tot tijd, klik met de rechtermuisknop op het kompas om het venster met kompasinstellingen te openen."

Methode:
1) plaats het kompas op het element dat ik wil verplaatsen: OK
2) selecteer in de grafiek om te activeren (kompas in groen): NIET OK, ik zie het kompas nooit in de grafiek of bouwboom. Kun je me meer vertellen over deze stap?

Vooraf klaar
A+

Het zijn de te verplaatsen objecten die we in de grafiek selecteren.

boussole.mp4