Hallo, ik ben een docent en ik wil graag samen met mijn leerlingen een nieuwe activiteit ontwikkelen met SolidWorks en Meca3D. Ik vond een document dat ik up-to-date heb gebracht, met het SolidWorks-model dat erbij hoort, een waterflossener.
Alles lijkt prima te werken, maar net als ik de analyse voor een nieuwe studie uitvoer, krijg ik een foutmelding " Verkeerde keuze van pilotenbewegingen". En toch is dit model al gebruikt met Meca3D.
SW Hydropulseur.rar (2,0 MB)
Meca3D n°2.docx lab (1,9 MB)
Bijgevoegd zijn het Word-document en het SW-model.
Hallo en welkom Henri_Chauvel,
Ik kende Meca3D niet, maar ik heb een link die de reden voor deze bug kan uitleggen qua compatibiliteit van de versies van elk.
=>Meca3D installatiebron voor middelbare scholen - Visiativ Education Research
Want ik merkte dat er verschillende versies van SW in de win.rar
Succes.
@+.
AR.
@m_blt lijkt mij dat hij je misschien kan helpen met dit onderwerp en aangezien hij in het onderwerp wordt genoemd, zou hij een kennisgeving moeten ontvangen. Voor mijn deel is dit een onbekend onderwerp voor mij.
Hartelijk dank voor je antwoorden! Ik bleef zoeken en vond deze geweldige site die me het antwoord gaf.
Sterker nog, je moet op het kleine rode lampje op SolidWorks klikken waarmee je het systeem kunt bijwerken.
Deze site laat zien wat Meca3D is, ik ben een beetje verbaasd dat je er nog nooit van hebt gehoord, want het is momenteel een verplichte passage op de middelbare school (STI2D baccalaureaat). Maar goed, CAD is ook zo groot, er zijn zoveel verschillende vakgebieden...
Maar ik hoop ook dat dankzij deze site anderen de oplossing voor hun probleem kunnen vinden.
Hallo weer, Henri_Chauvel,
Bedankt voor de informatie.
@+.
AR.
Hallo @Henri_Chauvel ,
Het model is correct gedefinieerd, het kost slechts een paar aanpassingen om het risico op verwarring te beperken.
Aanpassingen gemaakt in het bijgevoegde model, met SW 2023 en Meca3D v19.
Met enkele add-ins in het Word-bestand inbegrepen.
MECA3D_HYDROP_SW2023.zip (2,1 MB)
Een opmerking over de " supersite " die je hielp: de links met betrekking tot Meca3D en Mecaplan leiden je door naar bepaalde pagina's van de site atemi.fr, een in Lyon gevestigd bedrijf dat deze software ontwikkelt.
![]()
Succes...
… Nou, ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Aan de andere kant is het niet zo verrassend, de " ATEMI "-site (Meca 3D) is alleen op http en niet op http"s" (veilig) en heeft ook geen idee van prijzen... Dit is relatief een belemmering voor investeringen.
Solidworks rekent Maca3D nog steeds tot zijn samenwerkingen:
https://www.solidworks.com/fr/partner-product/meca3d
Wat doe je met Meca3D en je middelbare scholieren? Studies van materialen (weerstanden) of vooral van trajecten?
Maclane,
Sorry, ik vond het woord " verdoofd " wel wat te sterk klinken... Vooral omdat, zoals ik al zei, het veld van CAD zo groot is, dat ik het alleen vanaf het heel kleine uiteinde van de telescoop zie. En ik ben zelf in veel opzichten pas een beginner.
Meca3D is voor mij momenteel de essentiële software voor statica, verschillende soorten studies (geometrische, kinematica, dynamica,...), waarmee je verschillende krommen kunt tekenen met een SolidWorks-model.
m_bit,
Wauw, heel erg bedankt voor je werk, heel compleet, heel duidelijk, SUPER snel, en het heeft me veel dingen laten begrijpen! Gefeliciteerd!
Meca3D is als ijsbergen, je ziet er maar 10%.
Het meeste ligt onder het oppervlak...