Hallo
Het is mogelijk om PDM2024 te installeren met behoud van SolidWorks 2022.
Hebben sommigen van jullie het gedaan? Zo ja, heeft u bepaalde problemen of gedragingen opgemerkt?
Bedankt
Thierry
Hallo
Ja -vanuit het geheugen- is het mogelijk om een pdm te installeren met maximaal 2 versies met maximale afwijking.
Houd er rekening mee dat de licentiebeheerder moet worden bijgewerkt naar de versie van 2024.
Als een pdm-gebruiker die gewend is aan het forum mijn woorden kon bevestigen, zodat @tlecampion zeker zijn voordat u met de installatie begint...
Hallo;
Hoewel ik geen PDM gebruik, zal ik, gezien mijn ervaring met Dassault en aanverwante tools, zoveel mogelijk vermijden om twee verschillende versies te associëren voor software die zo met elkaar verweven is als Solidworks en zijn PDM kan zijn.
Maar zoals @Silver_Surfer zegt, is het het beste om te wachten op de mening van een gebruiker die dit type configuratie heeft getest...
Voor PDM test en kondigt Dassault de compatibiliteit aan voor 2 eerdere versies van SW CAD. Dit heeft te maken met de upgradetool.
Naar aanleiding van deze informatie keek ik in de hulp en inderdaad:
SOLIDWORKS-bestandsupgrade - 2024 - SOLIDWORKS PDM Help
Ik heb nog geen document gevonden waarin expliciet staat dat PDM 2024 is getest en volledig wordt ondersteund voor gebruik met SOLIDWORKS 2024, 2023 en 2022...
Hallo
Dit zijn de eisen van DS. Aan de andere kant zal ik het persoonlijk niet vertrouwen (gezien de talloze SW-bugs) en de consultant die onze versie-upgrades doet, heeft ons dit altijd afgeraden.
Grote release met dezelfde PDM-versie, minder kans op problemen.
Hallo @Silver_Surfer,
Ik heb bevestiging gekregen van Visiativ dat het gebruik van PDM 2024 en Solidworks 2022 mogelijk is en dat er nog steeds technische ondersteuning wordt geboden. Dit is de maximale limiet van het verschil tussen mogelijke producten.
Bij het installeren van een nieuwe primaire versie van SW zonder een upgrade, wordt een waarschuwingsbericht weergegeven met vermelding van de ondersteunde versieafwijking.
De SW-invoegtoepassingen worden ook bijgewerkt in PDM 2024. Voor toegang tot de kluis is het niet nodig om de weergaven opnieuw uit te voeren als er geen serverwijziging is.
Wees voorzichtig, Visiativ had me hetzelfde antwoord gegeven voor Solidworks 2022 met Visualize 2024... en daar waren de risico's aanzienlijk minder groot dan bij PDM...
Resultaat:
Nou nee, uiteindelijk is het niet compatibel, zelfs niet in de downloadmodus, voor deze twee producten.
=> In mijn geval was het gewoon tijdverspilling om Visualize te verwijderen en opnieuw te installeren.
Wat betreft de aanvullingen, die van Visiativ zouden moeten standhouden (behalve hun bugs), heb je nog andere (aanvullingen)?
Het hebben van twee verschillende versies lijkt mij gelijk aan het toevoegen van kogels aan de revolver waarmee je Russische roulette speelt (alles bij elkaar genomen).
Het is niet altijd gemakkelijk met synchrone versies... maar ik kan me voorstellen dat je je redenen hebt...
Hallo
Bij het upgraden van Solidworks PDM verandert de weergave in feite in een map en wordt het vervolgens weer een kluisweergave zodra de toepassing is bijgewerkt.
Persoonlijk zou ik toch aanraden om de kluisweergave te verwijderen om de lokale cache van gebruikers te zuiveren (het kan nooit kwaad om op een gezonde basis opnieuw te beginnen) en daarna opnieuw te installeren (met de administratieve tool voor het genereren van afbeeldingen kun je dit doen sinds 2024).
Vergeet niet om alles tijdens de upgrade te archiveren, wat er ook gebeurt.