Globale variabelen gebruiken in gebiedsfuncties - SW

Hallo

Ik zou graag een globale variabele (die ik al heb gedefinieerd in "Vergelijkingen" en gekoppeld aan een .txt document) gebruiken in oppervlaktefuncties van het type "Oppervlak uitbreiden".

Bij voorbaat dank.

Q.

Hallo

In sommige gevallen moet u de functie aanmaken, dan dubbelklik op deze functie in het 3D-venster (EDIT: of op de functie in de aanmaakboom): daar verschijnen alle variabelen van deze schets of functie, en u kunt dubbelklikken op een waarde om het zwevende dialoogvenster weer te geven (zoals voor elke dimensie in de 3D) waarin u de globale variabelen gebruikt, beginnend met door "=" te typen of door op het bijbehorende symbool te klikken.

Is dat begrijpelijk?

EDIT: voor dit specifieke geval van een oppervlak, moet je dubbelklikken op de functie in de creatieboom!

Hallo

Ik heb inderdaad de functie gemaakt, evenals de globale variabele die ik wil gebruiken, maar er verschijnt geen zwevend dialoogvenster wanneer ik het "="-teken zet (terwijl het wel verschijnt als ik een eenvoudige kant wil wijzigen die niet in een functie zit..).

Dus ik zei tegen mezelf dat er een specifieke manipulatie moet worden uitgevoerd als ik een globale variabele in een functie wil integreren.

Dank u voor uw antwoord!

Q.

1 like

Als je één keer op de functie in de creatieboom klikt, verschijnt de waarde niet in de 3D?

En als je dubbelklikt?

En als deze waarde verschijnt en je dubbelklikt erop, werkt het niet?

Kun je een zeefdruk maken van de doos die je hebt?

Wanneer ik de functie bewerk, probeer ik ="nom_variable_globale" te zetten, maar het werkt niet en er verschijnt geen zwevend dialoogvenster dat me aanbiedt om een variabele in te voegen wanneer ik alleen ik teken = invoer.

Idem, als ik op de functie klik, verschijnt de dimensie die verschijnt en kan worden gewijzigd, maar ik kan de globage-variabele niet invoegen (die ik in een klassieke dimensie kan invoegen als ik bijvoorbeeld een schets maak...). Dit kun je zien aan de Shift2 afbeelding.

Q.

decalage2.png

Anders, wanneer u de muis aan de zijkant laat, verschijnt de naam (D1@fonction1 stijl).

En je kunt deze naam gebruiken in globale variabelen!

Het is waar dat ik niet aan deze oplossing had gedacht. Ik zal het maandag proberen!

Heel erg bedankt:D

Q.

1 like

Geen zorgen, als mijn antwoord goed is, kies dan mijn antwoord als het beste door onder  dit antwoord te klikken   "dit antwoord heeft mijn probleem opgelost".