Gebruik van afgeleide delen onder SW/visiativ

Hallo, visiativ raadt aan om geen afgeleide onderdelen te gebruiken vanwege externe referenties, omdat PDM altijd de links van deze onderdelen krijgt bij het upgraden naar een hogere versie van SW.

Vraag 1: Kunnen we de verbroken links toch opnieuw toewijzen?

Vraag 2: Is er een andere methode om de componentkoppelingen te behouden?

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo anja_Andria,
En heet je welkom op het forum, in de hoop dat we je kunnen helpen de oplossing te vinden.
Van mijn kant raad ik je niet aan om afgeleide delen te gebruiken.
=>Onderdelen - 2022 - SOLIDWORKS Help
=>https://www.javelin-tech.com/blog/fr/2020/10/solidworks-pdm-2021-displaying-derived-part-references/
Vriendelijke groeten.
@+.
AR.

1 like

Hallo
Van mijn kant gebruik ik regelmatig afgeleide onderdelen, nooit problemen gehad!
Voorheen op PDM, hetzelfde, geen probleem bij upgraden.

En vreemd genoeg herinner ik me mijn eerste PDM-implementatie, de toespraak die ik had van VISIATIV (consultant) was eerder om voorzichtig te zijn met configuraties en de voorkeur te geven aan afgeleide onderdelen.
→ versiebeheer zich op bestandsniveau bevindt en niet op configuratieniveau, is het erg (zeer) moeilijk om de evoluties van één configuratie onder andere te traceren.

Ik begrijp het argument van VISIATIV niet en eerlijk gezegd irriteert dit soort spraak me een beetje: ze verkopen de oplossing door en in plaats van de kant van de gebruikers te kiezen en druk uit te oefenen op de uitgever om een functie betrouwbaar te maken, adviseren ze ons liever om het niet te gebruiken!

@A_R , waarom raden jullie het gebruik ervan af?

1 like

En hier komen we helaas weer terug bij dit Kornoelje probleem van de moderne wereld!

De Cloud is prachtig, de 3DX is geweldig... Aah ja hoor... oeps... Het beheert slecht configuraties, afgeleide onderdelen, families van onderdelen, onderdelen in een kamer, symmetrische onderdelen...

1 like

Ik weet niet zeker of @anja_Andria het over de 3DX pdm had.
In ieder geval, aan mijn kant en om preciezer te formuleren: geen probleem met de externe refs van onderdelen die zijn afgeleid van SW PDM.

1 like

Ok, bedankt voor je feedback.

Ik heb de indruk dat uiteindelijk iedereen het risico neemt om externe referenties te gebruiken via afgeleide delen. Het beste is om de feedback te hebben van iemand die deze pb al is tegengekomen

Nee, ik gebruik geen pdm 3DX

1 like

Voor het gebruik van externe refs met PDM moet u eraan denken om deze externe refs te vergrendelen voordat u ze archiveert en valideert.

Uit nieuwsgierigheid, welk gebruik maak je van afgeleide onderdelen?

1 like

Oeps, hallo Silver_Surfer,
Sorry dat ik " afgeleide " verwarde met " virtueel ", het zijn de virtuele die vermeden moeten worden. En bovendien maken we op dit moment geen gebruik van PDM. (Ik heb gekend " Smarteam " en " @udros " en " een kluis op Inventor ")
@+.
AR.

Ik gebruik afgeleide onderdelen om elke stap van de fabricage van een onderdeel te detailleren. We zouden de onderdelenmethode kunnen transponeren met behulp van de configuraties, maar het wordt erg arbeidsintensief met het feit dat een fab-stap ook tot andere afgewerkte onderdelen kan behoren (het poolen van de fab-processen): we eindigen met een bestand met alle mogelijke afleidingen van afgewerkte onderdelen

1 like

Hallo

Er wordt gebruik gemaakt van afgeleide onderdelen en virtuele onderdelen/assemblages.

De problemen doen zich vooral voor bij virtuele onderdelen/assemblage waar het kan gebeuren dat PDM sommige virtuele bestanden niet (of verkeerd beheert) (en dus vaarwel tegen 100% betrouwbare use cases, problemen met het genereren van pdf's op ons speciale werkstation...).

Op de afgeleide delen hebben we niet echt problemen opgemerkt. Maar inderdaad, EPDM (V2020 voor ons) beheert de use cases voor afgeleide onderdelen niet goed (dus onze voormalige EPDM-reseller had ons een verzoek gedaan om deze informatie in de SQL-database te vinden).

3 likes