PDM gebruiken via een VPN

Hallo

Ik zie mezelf moeten thuiswerken. Mijn bedrijf heeft een VPN.
Ik heb alle services geïnstalleerd, maar toen ik de server toevoegde, werd deze niet herkend.
Is het mogelijk om de PDM life in te stellen op VPN of is er  een speciale configuratie? 

Hallo

Ik gebruik Epdm nu al 2 jaar regelmatig, en dit zonder problemen, via een VPN-verbinding en, voor zover ik weet, is er geen specifieke configuratie opgezet om op te zetten.
Je hebt echter een goede verbinding nodig, anders kan het iets langer duren voor de bewerkingen van het verkrijgen van versies, extractie, archivering, enz ...
Het verdient ook de voorkeur om de automatische verbinding met de kluis uit te schakelen en de verbinding met Epdm te verbreken voordat u de VPN-verbinding verbreekt, anders zal Epdm u er regelmatig aan herinneren om opnieuw verbinding te maken.
Voor SW leen ik een licentie zodat ik geen enkel risico op problemen loop in geval van verlies van VPN-verbinding.
En natuurlijk heb je een stabiele VPN-verbinding nodig...
U kunt het uitproberen door de verbinding met het netwerk van uw bedrijf te verbreken en een internetverbinding te gebruiken via bijvoorbeeld de tethering van een telefoon (zie hier).

Vriendelijke groeten

Dank u voor uw antwoord

In feite komt het probleem voort uit de installatie van de PDM op mijn pc. Het ziet de server niet of geeft me een vertragingsfout.

Van wat ik begrijp, gebruikt u de pc die u regelmatig gebruikt niet in uw bedrijf, maar wilt u Epdm op een andere pc installeren terwijl u op afstand bent?

Als dat het geval is, weet ik niet zeker of het mogelijk is, het lijkt mij dat je op hetzelfde netwerk moet zijn als de licentieserver om de installaties uit te voeren...

Vriendelijke groeten

1 like

We hebben ook een gebruiker die op afstand werkt aan EPDM via een VPN (cisco any connect voor ons).

Onze IT-afdeling had wat moeite om het op te zetten, maar nu werkt het.

1 like

Dank u allen voor uw antwoorden.

Het probleem was dat de versie van de client niet hetzelfde was.

Ik heb de juiste versie gedownload en ze zijn allemaal goed met elkaar verbonden.

Dank u allen