Een parameter "Interference Value" gebruiken in de CATIA-optimizer

Hallo

Ik wil de CATIA optimizer (Knowledge Management --> Product Engineering Optimizer) gebruiken

Om dit te doen, wil ik de objectieve functie "Interferentiewaarde" optimaliseren. Met andere woorden, ik probeer een interferentiewaarde te minimaliseren die is gevonden met de interferentiefunctie.

Om dit te doen, heb ik een parameter gemaakt die verband houdt met mijn interferentiewaarde. Zie de bijgevoegde schermafbeelding:

Vervolgens probeer ik de optimizer op deze objectieve waarde uit te voeren

Aan de andere kant is mijn probleem dat de parameter "Interferentiewaarde" is vergrendeld. Als gevolg hiervan blijft het tijdens optimalisatie vast staan en varieert het niet met optimalisatie.

Heb je ideeën om deze stijl van instellingen te ontgrendelen?

Bij voorbaat dank voor uw advies

Hallo

Je kunt het niet ontgrendelen, het is het resultaat van een botsanalyse, geen gebruikersparameter, het is als het resultaat van een meting, het is vergrendeld en wordt bijgewerkt wanneer er een verandering in de geometrie is. In uw geval wordt het bijgewerkt als er een verandering in de interferentie is.

Ik heb geen PEO, maar in mijn geheugen hebben we een beperking gevarieerd (tussen een max- en een mini-terminal), in uw geval zijn de terminals niet gedefinieerd? Maar zoals ik al zei, ik heb deze module niet, het is gewoon de herinnering die ik heb aan een presentatie.

1 like