Een 2D-afbeelding gebruiken om te helpen bij de bouw in CATIA

Hallo

Om me te helpen bij het bouwen van een kamer, wil ik een 2D-afbeelding als behang gebruiken.

Dit gebeurt met CATIA met de "sketch tracer" module van de "form" module.

Zodra de module is gestart, moet u de functie "een meeslepende schets maken" gebruiken en een afbeelding in het .bmp formaat invoegen.

Ik heb deze stappen doorlopen, behalve dat ik bij het invoegen van mijn afbeelding de volgende foutmelding krijg:

/sites/default/files/from_ckeditor/message_derreur_0.gif

De foutmelding vertelt me: "Onjuiste weergavemodus, vervang deze door materiaalmodus om de schilderijen te zien".

Als gevolg hiervan verschijnt de afbeelding in CATIA niet, ik heb een grijs vierkant in plaats van een afbeelding.

Weet u waar ik deze visualisatiemodus kan oplossen?

Ik zag niets in tool-->option-->general-->display-->visualisatie erover.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Ik gebruik geen catia, maar dat heeft niet met de weergavemodus te maken? Bedraad, gearceerd enz. ?

1 like

Zie onder andere deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=grpLPTMfeBE

@+

2 likes

OK bedankt voor de tutorial.

Maar wat ik doe, is juist deze procedure uitvoeren. behalve dat aan mijn kant het 2D-beeld niet verschijnt als ik het invoeg...

En ik krijg de volgende foutmelding:
"Onjuiste weergavemodus, verander deze in de materiaalmodus om de schilderijen te zien".

Met andere woorden, hoe kan ik CATIA oplossen om deze fout niet meer te hebben? Mijn intuïtie zegt dat ik een slechte instelling moet hebben in de opties ...

Bij voorbaat dank voor uw advies

1 like

Je moet er realistisch uitzien om de beelden te zien.

Van wat ik heb gelezen

image_catia.jpg
1 like

Hallo 

+ 1 gt22 +1 Bart

Ik heb deze module niet, maar zoals je kunt zien in de gt22-link, is de gebruikte modus degene die wordt aangegeven door Bart (realistische weergave met textuur).

3 likes

Hartelijk dank voor uw hulp.

De realistische modus met textuur loste mijn probleem op dat het 2D jpeg-beeld dat in CATIA is ingevoegd nu duidelijk zichtbaar is!

Dank u voor uw hulp.

Hallo

Alle eer had naar @Bart moeten gaan.

2 likes