Terwijl ik mijn vraag aan het schrijven was, bleef ik maar prutsen en vond ik een manier. Dus ik zal het je beschrijven. Als je een andere eenvoudigere manier weet, aarzel dan niet om die van mij terug te nemen. Als je het niet kunt vinden, zal het dienen als een tutorial.
Inleiding: Hier is hoe ik tekeningen gebruik voor een assemblage. In het eerste vel van een tekening plaats ik een assemblage en beschrijf vervolgens de onderdelen waaruit het bestaat op de volgende vellen. Een vel voor elk stuk. Ik maak geen tekening per kamer.
Ik wil dat de naam van de blootgestelde kamer automatisch bovenaan elk blad wordt weergegeven, dus u moet een achtergrondplansjabloon maken met de bestandsnaam waar u maar wilt.
De eigenschappen type $prpmodel en $prpview werken alleen als het model al in het blad staat, dus het is niet nodig op de achtergrond.
Je moet dus de $PRPSHEET doorlopen en vervolgens de tekening wijzigen waarnaar de plaateigenschappen verwijzen.
Dus bij het maken van elk werkblad, importeert u het sjabloon (u vindt het niet in de lijst als u het niet eerst in uw blad importeert) en klikt u vervolgens met de rechtermuisknop op het betreffende blad in de functieManager-aanmaakboom, eigenschappen, en daar, onderaan, Selecteer de sjabloon die u zojuist hebt geïmporteerd uit 'Aangepaste eigenschapswaarden gebruiken voor de sjabloon die wordt weergegeven in:'. De naam van het object wordt op dit moment weergegeven.
Het lijkt me niet een erg schone manier om dingen te doen, maar het werkt.
Persoonlijk zie ik niet veel andere methode. Om het risico op fouten bij de selectie van de weergave van de vastgoeddonateur te beperken, kunt u op zijn minst één lid per kamer maken en vervolgens de leden groeperen door simpelweg te slepen en neer te zetten.
Een andere oplossing waarmee u de Type $PRPVIEW-variabelen kunt gebruiken, is door annotaties te maken in de tekeningsjabloon (bijv. Ref:$PRPVIEW:REFERENCE") en deze buiten het grafische gebied van het blad op te slaan.
Bij het tekenen van een onderdeel kopieert/knipt u eenvoudig de annotatie(s) die u nodig hebt en plakt u deze in een weergave van de kamer waarvoor u de informatie wilt ophalen. Vervolgens verplaatsen we de annotaties of gewenste annotaties op het blad.
Het nadeel van deze methode is dat de annotaties die op deze manier worden gemaakt niet op de achtergrond van het plan staan, maar op het blad.
Persoonlijk heb ik een aantal tekeningen die zowel voor de assemblages als voor de onderdelen worden gebruikt.
Om alles te laten werken, heb ik parameters in mijn onderdelen/assemblagemodellen die ik in de tekeningen gebruik.
Er zijn 2 manieren om ze te gebruiken: $PRPSHEET:"Description config" om de 3D-parameter te gebruiken (het onderdeel dat in het plan wordt ingevoegd)
en $PRP: "Description config", wat een kopie is van de 3D-instelling wanneer de tekening wordt gemaakt, maar die specifiek blijft voor de tekening. (d.w.z.: als u de 3D-parameter wijzigt, verandert deze niet).
Vergeet niet dat er het achtergrondplan en het tekenmodel zijn.