Hallo.
Ex-gebruiker van SolidWorks Ik zit nu op Inventor; en ik zou graag een montageschets willen gebruiken om een onderdeel op INVENTOR te beperken of op maat te maken
Op SW gebruikte ik veel schetsen in een assemblage om de geometrie en positie van de onderdelen van dezelfde assemblage te controleren. (Ik had een schets van de gids)
Vandaag op Inventor realiseer ik me dat ik me niet kan beperken tot deze gidsschets, en bovendien wanneer ik elementen van deze schets in een kamer projecteer, werkt het, maar het is niet adaptief. Weet jij of er een truc is? Wat als Inventor dit niet toestaat? Of als ik net ergens een optie gemist heb?
Bedankt
Ik denk niet dat het mogelijk is, tenzij het de afgelopen 3 jaar is geëvolueerd.
Het was met Inventor dat ik er een gewoonte van maakte om goed gedifferentieerde onderdelen te maken en de ribben elke keer van het ene onderdeel naar het andere te herwerken.
Dat gezegd hebbende, vinden we daardoor ook voordelen ... Als kopieën van niet-gerelateerde stukken die breken. Of een beetje meer zelfcontrole. (Maar dat is nog lang weg^^)
Ik zag aurélien, maar nu is het gewoon om te weten of ik niet gewoon een probleem heb met de configuratie van de uitvinder.
Ik vind het moeilijk te geloven dat een onderdeelschets adaptief kan zijn en geen montageschets.... Het is nog steeds een schande!! Autodesk doet iets!!