Een %gebruikersnaam%-omgevingsvariabele gebruiken in bestandslocatiepaden

Hallo

Ik wil de favorieten van gebruikers groeperen in één map " gebruikersfavoriet "
en submappen met de naam
wat zou resulteren in zoiets als dit

Dit is om ze samen te voegen en zodat Peter de favorieten van Paul kan zien en deze eenvoudig kan kopiëren en plakken in zijn map en zodat elke gebruiker zijn pad niet handmatig hoeft te wijzigen in de SW " bestandslocatiepad " opties

Heb je een idee? Omdat het live gebruik van %gebruikersnaam% niet werkt (SW vertelt me dat de map niet bestaat omdat het de variabele niet waardeert.

Als het niet werkt met de variabele %gebruikersnaam% omdat de SW-opties geen keuze hebben, moet u het pad handmatig wijzigen.
De enige andere oplossing zou zijn om een macro te ontwikkelen om het pad te wijzigen door de informatie op te halen, maar het lijkt me ingewikkeld om een pad te wijzigen in de opties die je slechts één keer per werkstation configureert.

Hallo
Ik begreep de vraag niet.
Als u een hoofdmap in gedeelde toegang plaatst met de gebruikersmappen als een submap, heeft iedereen ze in zijn interface.
image
image

1 like

Ja, Cyril, maar het idee is als volgt
-een gemeenschappelijke pot waar iedereen naartoe kan gaan en favoriet kan trekken\gemeenschappelijke favoriet\

• een persoonlijke map waar we onze favorieten plaatsen die specifiek zijn voor de favoriete gebruiker\gebruikersnaam\

dit houdt in dat elke gebruiker ZIJN eigen favoriete map definieert in de SW-opties. Ik wilde gewoon zien of het mogelijk was om dat te vermijden.

Oké, ik begrijp het beter, maar over het algemeen geef ik de voorkeur aan beheerde omgevingen waar iedereen in ieder geval op dezelfde manier werkt met dezelfde tools.
Door macro moet het de eenvoudigste zijn, maar ik herinner me dat ik een parameter zag die verwees naar de map "mijn documenten" van een werkstation dat zichzelf veranderde toen het op een andere sessie of een werkstation werd gestart.
Zet gewoon in de instellingen een link naar een map die aan de gebruiker is gekoppeld en bij het importeren van de instellingen lijkt het zichzelf bij te werken.
Ik kan niet meer testen omdat we onze parameters beheren.

1 like

Ja, het zou werken, maar lokaal opgeslagen, wat ik niet wil. In ieder geval bedankt.

We begrijpen elkaar dan niet.
Zet gewoon de mappen favorieten\algemeen en favoriet\persoonlijk als een submap van een hoofdmap met de naam bijvoorbeeld ontwerpbibliotheek en iedereen heeft toegang tot alles.

Ja, de link naar "MyDocuments" is geldig ongeacht de functie of sessie, maar de inhoud ervan wordt niet bijgewerkt.
Voor je laatste voorstel: ja het werkt, maar ik had liever gehad dat niet iedereen alle mappen "gebruikers" zag, maar ach, daar ga ik mee akkoord. Bedankt

Ik verzeker je dat we elkaar niet begrijpen.
Aan de ene kant wil je dat gebruikers de favorieten van Peter of Paul kunnen zien, maar uiteindelijk is het niet wenselijk dat ze er toegang toe hebben.
Dus ik begrijp het probleem niet met mijn documenten of een map die aan de basis zou staan van de C:\ van elk bericht.
Dus ik kom terug op ik heb een beetje moeite om de behoefte te begrijpen.

Ja, sorry, ik miste details.
Een gemeenschappelijk bestand dat voor iedereen zichtbaar is.
een persoonlijke map die alleen zichtbaar is voor de gebruiker, omdat elke gebruiker specifieke behoeften heeft op het gebied van favoriet of tolerantie volgens zijn specialiteit

Persoonlijke favorieten vervuilen dus niet de publieke favorieten
Sorry voor het onnodige heen en weer.

In dit geval moeten we kijken of er een mogelijkheid is om de toegangsrechten tot de verschillende submappen in te stellen, anders is er het voorstel om via macro te @sbadenis

1 like

Hallo;
Waarom gebruikt u geen synchronisatiesoftware om het eigendom van elk werkstation te herstellen en er een kopie van te maken in uw gemeenschappelijke netwerkdirectory.
Back-up software (SymBackFree; freefilessync...)

zie: Download SyncBackFree - Hulpprogramma's - Digitaal

Vriendelijke groeten.