Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar PDM-gebruikers via een VPN. We waren met de 2019-versie alles werkte heel goed, sinds de overgang naar 2021 is het onbruikbaar. Crash in overgangsveranderingen en heel erg lange toegangstijd.
Als iemand deze configuratie heeft, ben ik geïnteresseerd in informatie over de gebruikte instellingen of feedback over het gebruik ervan.
Fijne dag
Geen geluk dat ik onder 2020 ben...
Geen zorgen voor ons tussen de EPDM 2015 en EPDM 2020 versies qua gebruik met onze VPN (cisco annyconnect).
Hebben gerepliceerde archiefservers? Want afhankelijk van de archiefserver die je gaat zoeken, kan deze meer of minder lang zijn. Onze VPN dwingt ons om de SQL-server en de archiefserver te gebruiken die zich op dezelfde site bevinden (en niet de archiefserver die dichterbij zou kunnen zijn) omdat we a priori niet via de VPN tegelijkertijd met beide sites kunnen verbinden. Dus als ik aan de SQL-database werk die zich in de VS bevindt, worden de SQL-overgangen in de VS gedaan (lang maar niet meer omdat het maar een paar bytes zijn die via internet ronddwalen), maar het archiveren of herstellen van de bestanden gebeurt ook op de archiefserver die zich in de VS bevindt.
NB: Als je gerepliceerde archiefservers hebt, is het mogelijk om de archiefserver te wijzigen waarnaar je lokale weergave verwijst (nou ja, dat is als je VPN je toestaat om te kiezen welke archiefserver je wilt gebruiken).
1 like
Ik ben niet in de details van het systeem dat hier is geïmplementeerd.
Maar we zijn net overgestapt van 2015 naar 2021 en collega's klagen niet dat de toegangstijden zijn geëxplodeerd.
1 like
Hallo
Bedankt voor je feedback.
We zitten op een enkele server die alles host. We zijn in VPN Up 500Mb/s, Down 450Mb/s test en latentie <6ms voor de server en hoger op de client werkstations.
Wij maken gebruik van Barracuda VPN.
@stefbeno Je hebt geen crash van het verkennen ervan op clientwerkstations (foutopname op pc)
capture_decran_2021-05-04_123546.png
Crashproblemen kunnen mogelijk het gevolg zijn van micro-internetstoringen. Heb je getest vanaf verschillende fysieke locaties? (De internetverbinding is afhankelijk van de serviceprovider of de status van het lokale netwerk.) Als om wat voor reden X of Y de plaats van waaruit u aan het testen bent veel verbindingsproblemen genereert, kan dit uw problemen verklaren.
Nb: ik heb 4 maanden gewerkt in een echt slechte 4G-verbinding (traag en met veel storingen) en afgezien van de toegangstijden die lang waren (bestandsarchivering), merkte ik geen specifieke crash op de verkenner (hij crasht nog steeds van tijd tot tijd, maar het is waar, zelfs als je werkt met een gigabit-verbinding die rechtstreeks op de servers is aangesloten).
EPDM is voor mij behoorlijk bestand tegen netwerkonderbrekingen / micro-onderbrekingen (niet zoals mijn CAPM die elke keer volledig crasht).
Mijn collega's werken vanuit huis.
Ik zal ze vrijdag vragen wanneer ze er zullen zijn.
Wat betreft uw opname, zijn de 2 fouten gerelateerd aan dezelfde "verkennen"?
@stefbeno Ja op dezelfde verkenning. Ik denk dat we vooruitgang boeken met betrekking tot het probleem. VPN lijkt een verzwarende factor te zijn, maar niet de oorsprong. We gebruiken PDM TOOLS 2021 SP0.1 en niet SP1.0.
Ik heb het net aan mijn collega's gevraagd, ze hebben geen problemen met VPN.
Voor PDM Tools kan ik geen antwoord geven, het is niet mijn vakgebied.
1 like