Weet u, net als bij de detectie van interferentie in samenstellingen, of er een hulpprogramma is, of of het mogelijk is om te maken, een hulpprogramma dat in staat is om de afstanden tussen alle oppervlakken van een onderdeelbestand te analyseren?
Om meer in detail te treden, zou ik willen dat het hulpprogramma in kwestie mij automatisch twee oppervlakken kan aangeven (markeren?) die een lagere nabijheid hebben dan degene die ik zou hebben aangegeven.
Voorbeeld: toon me de oppervlakken die minder dan 3 mm dicht bij elkaar liggen.
Bestaat het, of is het mogelijk om het te ontwikkelen?
Anders kunt u voor het oplossen van problemen een oppervlakteverschuiving gebruiken op basis van de gewenste afstand en alles mengen met een botsingsdetectie?
In de CAD Viewer 3D_Analyzer het mogelijk is om discrepanties op te sporen, ik weet niet of je daarin geïnteresseerd bent.
Er wordt gezegd dat: De tool voor vrijgavecontrole geeft snel een indicatie van de minimale afstanden tussen de elementen van dezelfde assemblage, de detectie wordt ingesteld op basis van een minimale afstand die ernstige fabricageproblemen voorkomt.
Dus in feite dacht ik bijvoorbeeld aan het verschuiven van een oppervlak van een onderdeel ten opzichte van een ander deel, en dit oppervlak van binnenuit dikker te maken zonder samen te smelten om de botsing achteraf te gebruiken.
Allereerst dank u voor uw steun. Na meerdere zoektochten lijkt wat ik wil niet te bestaan en op dit moment niet mogelijk met de functies van SW.
Het is inderdaad mogelijk om afstanden in assemblages te zien en te analyseren tussen de onderdelen waaruit het onderdeel bestaat, maar er zijn geen vergelijkbare functies in de onderdeelbestanden.
Het gebruik van een sensor is natuurlijk mogelijk, maar alleen tussen twee gedefinieerde oppervlakken en al mijn oppervlakken onder toezicht van een sensor plaatsen lijkt me erg vervelend.
In werkelijkheid had ik graag iets lichts gehad om aan het einde van de studie al mijn onderdelen één voor één te controleren, om er zeker van te zijn dat er niet een van de gaten is die te dicht bij een andere bewerkte vorm komt en die, als de boor niet recht boort, Om te openen in de vorm ernaast. Vandaar mijn minimale meetafstand van 3 mm...