INTEGRATIE Hulpprogramma: $ Probleem

Hoi allemaal

Ik wil een eigenschap "INDEX" maken die de weerspiegeling is van de eigenschap "REVISIE", en alleen de weerspiegeling ervan.
Hiervoor zou ik de volgende tekst in de woning willen schrijven: $PRP:"REVISION"
Het hulpprogramma Integratie accepteert geen tekst die begint met het $-teken en schrijft niets in de eigenschap.
Ik heb getest met de volgende tekst: "$PRP:"REVISIE""  maar het resultaat geeft "B" en niet B.

Heeft u een oplossing om de tekst $PRP:"REVISION" in een eigenschap, met integratie, voor een batch bestanden te schrijven?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

1 like

Een oplossing zou zijn om een eigenschap te maken die niet begint met $ maar met een extra teken (bijvoorbeeld "A" of een apostrof), en vervolgens de tekenreeks in te korten met een "right"-functie.

Doe het dus in twee stappen.

1 like

de enige manier om te bereiken wat u wilt, is dat een PDM de revisiebeschrijvingen en -datums volledig beheert en de aangepaste eigenschappen van SolidWorks invult. Dan hoef je alleen nog maar het documentsjabloon te bouwen om de eigenschappen van het tekendocument weer te geven in de tabellen en titelblokken...

@+ ;-)

Lucas, ik heb getest door XXX$PRP:"REVISION" in te voeren en na het verwerken van de bestanden geeft de INDEX-eigenschap alleen XXX aan.

Omdat in dit hulpprogramma het feit van het registreren van $ het herstel van het onroerend goed dat volgt, dus in mijn geval, het PRP:"REVISION" -eigendom, dat niet bestaat.

1 like

gt22, is het doel van deze manoeuvre om de bestaande bestanden voor te bereiden voor overdracht naar de PDM WorkGroup-kluis.

In deze bestanden maken een aantal titelblokken gebruik van de eigenschap REVISION en andere INDEXEN.

1 like

Het beste is dat je dichter bij je SolidWorks-trainer komt

1 like

En door simpelweg de REVISION eigenschap  te kopiëren naar de INDEX eigenschap werkt het niet? Zonder de $PRP:

Omdat de eigenschap REVISION is en niet $PRP:REVISION!

Dat wil ik niet doen omdat ik 2 eigenschappen ga hebben:

HERZIENING: B

INHOUDSOPGAVE: B

Vervolgens, wanneer al mijn bestanden zich in de PDM-kluis bevinden en ik een revisie van een plan wil uitvoeren, zal PDM alleen de eigenschap wijzigen die in de VaultAdmin is toegewezen, d.w.z. REVISIE.

Daarom:

HERZIENING: C

INHOUDSOPGAVE: B

En sommige van de cartridges in deze bestanden gebruiken de eigenschap HINT.

1 like

Voert u het integratiehulpprogramma slechts één keer uit of elke keer dat u het in de trunk plaatst?

De oplossing die ik heb voorgesteld kan werken, je hoeft het alleen maar in twee stappen te doen:

Als de eigenschap HINT niet bestaat, kopieert u de inhoud van de eigenschap REVISIE.

Op deze manier hebben we het resultaat dat u wilt: als HERZIENING verandert EXCHANGE INDEX niet!

1 like

Ik heb me misschien slecht uitgedrukt, ik wil dat wanneer REVISION verandert, INDEX ook verandert.

Vandaar het idee om INDEX=$PRP:"REVISION" te schrijven

1 like

Ok, ik heb het eindelijk begrepen!

Werkt het door deze manipulatie met de hand uit te voeren? Door $PRP:REVISION in de HINT eigenschap te schrijven, verandert het dan automatisch na een kluis?

Ik weet het niet zeker!

Welke PDM gebruik je anders? Enterprise of PDMWorks?

Ik gebruik PDM WorkGroup.

Als ik de manipulatie doe. Met de hand werkt alles naar behoren.

Maar ik heb echt veel bestanden te verwerken om het handmatig te kunnen doen.

1 like

Ik begrijp je, je wordt gestraft; '-(

je hebt een paar jaar de tijd om de PDM op te zetten

Ik zie geen andere walkthrough om correct toe te voegen

Je moet ze ergens neerzetten en je hebt iemand nodig die zich eraan houdt

leesbaar te zijn en door iedereen te worden gevolgd

http://files.solidworks.com/Supportfiles/PDMWorks_Ent_Installation/2013/French/Installation%20Guide.pdf

@+ :'(

Ik ben geen expert op het gebied van integratie, maar ik denk niet dat het mogelijk is!

De enige oplossing die ik kan zien zou zijn om de kluisknop te vervangen, door een macro die dat zou doen, en deze vervolgens in de kluis te plaatsen!

Zou het niet gemakkelijker zijn om de indexeigenschap te vergeten?

Ik bedoel, de eigenschap Revsion is in kaart gebracht met de PDMWower-revisie... Er is dus geen probleem, dan is het probleem dat het oude lettertype van plan, in plaats van de eigenschap "revisie" te herstellen, een eigenschap "index" ophaalt

dus waarom niet alle plannen standaardiseren met behulp van een hulpprogramma als CopyOptions en op alle oude plannen direct de juiste basiskaart zetten die de juiste eigenschap herstelt?

4 likes

Ik denk net als @fthomas, waarom standaardiseer je niet alle bestanden (behalve PDM) met de eigenschap REVISION .

Waar mijn idee verschilt van @fthomas (dat een tweede hulpprogramma gebruikt: COPYOPTION), is dat terwijl je je HINT-wijzigingen aanbrengt door REVISON via INTEGRATION, je van de gelegenheid gebruik maakt om een stap toe te voegen om je basiskaart te wijzigen voor het geval je bestand de HINT-eigenschap heeft.

integration_remplacer_fond_de_plan.jpg
4 likes

Hoi allemaal

Ik had CopyOptions getest, maar vanwege de oude basemaps die met een paar millimeter niet de grootte std hebben, werkte het niet geweldig.

Dus ik ga testen met Integratie om te zien wat er gebeurt.

Dit zou het ook mogelijk maken om alles te standaardiseren.

1 like

Na verschillende pogingen kan ik de achtergrond niet veranderen met Integratie.

Heb je enig idee waar het vandaan zou kunnen komen (zie bijlage)?

integration.jpg

Ik denk niet dat je de bestandsextensie op de achtergrond nodig hebt.

En is het echt die naam?

En er is alleen een "of"-toestand, is dit normaal?

En de "bal" voor de voorwaarde "of" is grijs, is dit omdat deze is gedeactiveerd?

Wat staat er in het integratierapport?

Om uw vragen te beantwoorden:

Ik denk niet dat je de bestandsextensie op de achtergrond nodig hebt.

Ik heb de extensie geplaatst omdat er met behulp van het hulpprogramma de extensie is

En is het echt die naam?

In de bijgevoegde afbeelding hierboven toon ik de naam van de basismap, in het eigenschappenvenster van een laag, die overeenkomt met de naam in Integratie

En er is alleen een "of"-toestand, is dit normaal?

Ik kan niet anders, noch in "EN", noch in "OF"

En de "bal" voor de voorwaarde "of" is grijs, is dit omdat deze is gedeactiveerd?

Ik weet niet wat de betekenis is van de rode of grijze ballen, maar ik denk niet dat het stoort, want volgens het rapport gaan de omstandigheden goed en niet de acties

Wat staat er in het integratierapport?

Zie bijlage

rapport_de_integration.jpg