Verplaats het onderdeel met de optie "Structurele dynamica" ingeschakeld.
Het zorgt ervoor dat het ene deel het andere kan duwen
Aan de andere kant is het misschien niet gemakkelijk als je tegelijkertijd vertalingen en rotaties moet doen...
Edit: Ik vergat te specificeren, je hebt in het begin geen botsende onderdelen nodig om het te laten werken (een samenloop van gezichten wordt als een botsing beschouwd)
Door de positionele afmeting(en) te nemen en deze te variëren in de aandrijfmontage, zou het moeten werken.
Het is natuurlijk alsof je een dimensie fotografeert om het onderdeel te verplaatsen.
Edit: Anders extrudeer je in de assemblage, de omtrek van het ingevoegde onderdeel, volgens het pad dat het zou moeten hebben. En je zult interferentie hebben. Maar daar zit ook niets automatisch in...
Met de optie structurele dynamica kunt u een onderdeel of subassemblage (bijna) net als in het echte leven verplaatsen.
Als het onderdeel in contact komt met een ander, kun je niet in die richting blijven bewegen, maar andere bewegingen zijn nog steeds mogelijk.
De paar keer dat ik een monteerbaarheid wilde controleren, deed ik het zo.
Persoonlijk stelt de ruimtepiloot me in staat om mijn partij te manipuleren alsof ik het in mijn hand heb, het is praktisch om tegelijkertijd vertalingen en rotaties te doen, maar zelfs zonder deze gadjet worstel je wat meer, maar het werkt
In automatisch: bekijk gewoon alle mogelijkheden, en meld het als montage onmogelijk is! Ik weet dat het een beetje utopisch is en ik vermoedde dat het niet bestond, maar dat is wat mijn collega me vroeg!
@Pascal: sorry, maar Opiep bood net voor jou botsingsdetectie aan!
Bovendien lijkt het idee om een extrusie van het profiel van het onderdeel te maken en vervolgens een 3D-schets te maken met een scan ervan eenvoudig en effectief genoeg om de interferenties te zien.